DEN HELT NYE NISSAN X-TRAIL ER LANSERT

• Nye X-Trail bygger på Nissans 4x4-tradisjon og på selskapets lederskap innen crossoversegmentet
  • Stilfull, komfortabel og støysvak, men likevel ...
  • ... meget gode offroad-egenskaper for eventyrlige opplevelser
  • Fullstendig tilkoblet gjennom det nye NissanConnect-systemet med en rekke bruksområder
  • Nissan Safety Shield med enda flere sikkerhetsfunksjoner
  • Premium design og teknologi:

Panoramasoltak i full lengde
Tilvalg av sjuseters løsning og fleksibel bagasjeplass

• Alternativer med to- og firehjulsdrift

Muskuløs, moderne og fullpakket med teknologi har den nye Nissan X-Trail sin verdensdebut på Frankfurt internasjonale bilutstilling 2013. Bilen bygger på Nissans respekterte 4x4-tradisjon, men er i tillegg preget av en verdensledende knowhow innen crossover, og den nye X-Trail redefinerer kompakt SUV-segment.

USA-versjonen, som bærer navnet Nissan Rogue, hadde også sin verdensdebut i dag. Som et globalt vekstprodukt med høyt volum, bygget på den nye plattformarkitekturen Common Module Family (CMF) som er utviklet i samarbeid av Nissan/Renault, planlegges bilen solgt i 190 land verden over.

Parallelt med en forbedring av forgjengerens anerkjente evne til å komme seg frem overalt, er nye X-Trail inspirert av Nissans markedsledende crossovermodeller - Qashqai, Juke og Murano.

Nye X-Trail er like robust som modellen i forrige generasjon, men har fått crossoverdesign, spennende linjeføring, innovativ teknologi og eksepsjonell komfort for å bli den nye målestokken i det meget konkurranseutsatte C-SUV markedet.

Dette er en veldig viktig bil for Nissan og X-Trail vil bli bygget ved flere forskjellige fabrikker verden over for en rekke forskjellige markeder. Etter sin globale avduking vil nye X-Trail bli lansert i første kvartal i 2014, med salgsstart i juli 2014. På verdensbasis var forgjengeren en av selskapets mestselgende biler, og den nye modellen forventes å gi et vesentlig bidrag til Nissan Power 88, selskapets forretningsplan på mellomlang sikt, som dekker regnskapsårene 2011-2016.

Kontakt:

Marina Maneas Bakkum, Informasjonssjef, Nissan Norge, 90 02 13 43, mmaneasbakkum@nissan-europe.com

www.newsroom.nissan-europe.com/no

Om Nissan Europe

Nissan har en av de mest omfattende aktivitetene i Europa av noen av de oversjøiske bilprodusentene og har mer enn 16 000 ansatte innenfor lokalt basert design, forskning og utvikling, produksjon, logistikk og salgs- og markedsføringsoperasjoner. I fjor produserte Nissans produksjonsanlegg i Storbritannia, Spania og Russland mer enn 695 000 biler inkludert mini-MPVer, prisvinnende crossovere, SUVer og nyttekjøretøyer. Nissan tilbyr nå 24 ulike og innovative produkter for salg i Europa og er posisjonert til å bli det viktigste japanske merket i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og markedsorganisasjon for Finland, Sverige, Norge, Danmark, Estland, Latvia og Litauen. Selskapet har omkring 165 ansatte og har sitt hovedkontor i Finland. www.nissan.no

Tags: