NY ADMINISTRERENDE DIREKTØR TIL NISSAN NORDIC EUROPE

Jacek Gorski er utnevnt til administrerende direktør for Nissan Nordic Europe Ltd., med tiltredelse den 22. september. Han vil erstatte Guillaume Cartier, som har blitt forfremmet til visepresident for salg i Europa. Gorski vil fremover rapportere til Paul Willcox, som er Senior Vice President Sales and Marketing i Europa, og arbeide ut fra Nissan Nordic Europe Ltd. sitt hovedkvarter i Espoo, Finland.

Jacek Gorski er polsk statsborger og kommer til Nissan fra stillingen som direktør for salg og markedssjef for ettermarked hos General Motors i Tyskland. Han har innehatt flere stillinger ved General Motors siden 1992, og arbeidet fra Polen, Russland, Ungarn og Tyskland. Før dette arbeidet Gorski for Toyota. Han har mastergrader innen både maskinteknikk og økonomi.

Kontakt:

Taina Erkkilä, Director of Communications, Nissan Nordic, +358 (0) 010 770 5311, terkkila@nissan-europe.com

Om Nissan i Europa

Nissan har om lag 12 500 ansatte i sin europeiske virksomhet innenfor design, forskning og utvikling, produksjon, logistikk og salg og markedsføring.I kalenderåret 2010 solgte selskapet 555 000 biler i 47 markeder i Vest- og Øst-Europa inkludert Russland.I tillegg produserte selskapet totalt 527 966 biler i sine fabrikker i Spania og Storbritannia. Nissan arbejder målrettet på at udvikle spændende og innovative produkter til alle typer af kunder, og koncernen tilbyder et stort udbud af brændstofeffektive biler med lavt emissionsniveau under navnene Nissan og Infiniti. Som pioner inden for nul-emissions-mobilitet skrev Nissan historie med introduktionen af Nissan LEAF – den første prismæssigt overkommelige, masseproducerede, komplet eldrevne bil og vinder af en række internationale priser som blandt andet Årets bil i Europa i 2011.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og markedsorganisasjon for Finland, Sverige, Norge, Danmark, Estland, Latvia og Litauen. Selskapet har omkring 165 ansatte og har sitt hovedkontor i Finland.

newsroom.nissan-europe.com/no