Registrert kapitalforhøyelse og gjennomført spleis

Stavanger, 29. september 2014; Det vises til børsmelding fra Norwegian Energy Company ASA ("Selskapet") 17. september 2014 vedrørende aksjespleis.

I henhold til fullmakt fra generalforsamlingen vedtatt 17. september 2014, besluttet styret samme dag å utstede 16 nye aksjer for å muliggjøre gjennomføring av aksjespleisen. Endringene i Selskapets vedtekter i forbindelse med aksjespleisen har i dag blitt registrert i Foretaksregisteret. Etter utstedelsen av nye aksjer (men før gjennomføring av aksjespleisen), har Selskapet en aksjekapital på NOK 565 848 510, fordelt på 5 658 485 100 aksjer hver pålydende NOK 0,10.

Selskapets aksjer vil bli notert ex. spleis og med nytt pålydende fra i morgen 30. september 2014. Spleisen er gjort i forholdet 100:1, og 100 eksisterende aksjer gir dermed 1 ny aksje etter spleisen. Etter gjennomføring av spleisen har Selskapet 56 584 851 aksjer, hver med pålydende NOK 10.

Tommy Sundt, CFO (0047 908 55 000)

Noreco er et uavhengig norsk oljeselskap. Selskapets fokus er utforsking, utvikling og produksjon av olje og gass i Nordsjøregionen. Siden oppstarten i 2005 har selskapet vokst gjennom lisensrunder, vellykket utforsking og oppkjøp. Noreco har virksomhet i Norge, Danmark og Storbritannia, og har 53 ansatte. Noreco er notert på Oslo Børs (ticker NOR).