Tildeling av aksjer i rettet emisjon – Meldepliktig handel

SKAL IKKE OFFENTLIGGJØRES, PUBLISERES ELLER DISTRIBUERES, HELT ELLER DELVIS, DIREKTE ELLER INDIREKTE I AUSTRALIA, CANADA, JAPAN ELLER USA.

Stavanger, 24. oktober 2013 - Det henvises til børsmelding fra Norwegian Energy Company ASA («Noreco» eller «Selskapet», ticker «NOR») datert 23. oktober 2013 vedrørende tildeling av aksjer i den planlagte rettede emisjonen («Rettet emisjon» eller «Emisjonen») av aksjer i Selskapet.

For å sikre rask og effektiv tilgang til provenyet fra Emisjonen for Selskapet og for å sørge for rask levering av de nye aksjene til tegnerne, vil Emisjonen bli gjennomført ved utstedelse av en ny midlertidig aksje (A-aksjer) slik det er redegjort for i børsmeldingen datert 23. oktober 2013.

Informasjon om styrets beslutning om tildeling av aksjer og betalingsinstruks for Emisjonen vil bli sent til tegnerne i dag i melding sendt av «joint bookrunners»: Arctic Securities ASA, Pareto Securities ASA og Swedbank First Securities.

Selskapets største aksjonærer IKM Industri-Invest AS og Sabaro Investments har blitt tildelt henholdsvis 32.258.065 og 47.999.600 A-aksjer i Emisjonen. Etter at disse aksjene er konvertert til ordinære aksjer, den 27. desember eller deromkring, vil tildelingen tilsvare henholdsvis 999.998.000 og 1.487.987.600 aksjer.

Etter gjennomført Rettet emisjon og konvertering til ordinære aksjer (men før gjennomføring av den etterfølgende emisjon beskrevet i tidligere meldinger) vil IKM Industri-Invest AS og Sabaro Invest Ltd eie henholdsvis 1.046.970.889 og 1.531.854.828 aksjer i Selskapet. Det tilsvarer henholdsvis 22 prosent og 32,9 prosent av Selskapets aksjekapital.

Svein Arild Killingland, CEO +47 913 40786
Ørjan Gjerde, CFO +47 900 35 738

****

This press release does not constitute an offer or solicitation to purchase or subscribe for securities in the United States. The securities referred to herein may not be offered or sold in the United States absent registration or an exemption from registration as provided in the U.S. Securities Act of 1933, as amended. The Company does not intend to register any portion of the offering of the securities in the United States or to conduct a public offering of the securities in the United States. Copies of this announcement are not being made and may not be distributed or sent into the Australia, Canada, Japan or the United States.

Certain statements contained herein that are not statements of historical fact, may constitute forward-looking statements. Forward-looking statements involve known and unknown risks, uncertainties and other factors that could cause the actual results or events concerning the Company to be materially different from the historical results or from any future results expressed or implied by such forward-looking statements. Although Noreco has attempted to identify important factors that could cause actual events or results to differ from those described in forward-looking statements contained herein, there can be no assurance that the forward-looking statements will prove to be accurate as actual future events could differ materially from those anticipated in such statements. Except as may be required by applicable law or stock exchange regulation, Noreco undertakes no obligation to update publicly or release any revisions to these forward-looking statements to reflect events or circumstances after the date of this document or to reflect the occurrence of unanticipated events.

This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Noreco er et uavhengig norsk oljeselskap. Selskapets fokus er utforsking, utvikling og produksjon av olje og gass i Nordsjøregionen. Siden oppstarten i 2005 har selskapet vokst gjennom lisensrunder, vellykket utforsking og oppkjøp. Noreco har virksomhet i Norge, Danmark og Storbritannia, og har rundt 70 ansatte. Noreco er notert på Oslo Børs (ticker NOR). For mer informasjon: www.noreco.com