EISA kårer Philips OLED 804 til «beste OLED- kjøp» och OLED+984 til «beste hjemmekino-TV»

EISA kårer nå Philips OLED 804 til beste OLED- kjøp for 2019/2020. Det er tredje året på rad at Philips vinner prisen for beste OLED-TV. Philips OLED+984 kåres samtidig til beste hjemmekino-TV.

De prestisjetunge EISA Awards deles ut hvert år til de beste produktene innen lyd og bilde. EISA består av tekniske eksperter fra 55 spesialtidsskrifter innen forbrukerelektronikk fra 29 land i hele verden.

Beste kjøp i OLED-kategorien

Det er tredje året på rad at Philips får pris i OLED-klassen og i år er det 55OLED804 som belønnes med Best Buy OLED Award. Philips TV har fortsatt å utvikle sin P5-bildeprosessor og denne teknikken er nå på nytt prisbelønt. I den vinnende modellen benyttes en P5-bildeprosessor fra den nye, tredje generasjonen.

EISAs jury kommenterte den nye OLED 804: «Dette er en TV der Philips TVs ekspertise innen OLED merkes tydelig, både i bildekvalitet og i design. 55OLED804 selges dessuten til en god pris. TV-ens mest sentrale del er den nye versjonen av firmaets P5-bildeprosessor, som nå har fått doble brikker. TV-en er blitt bedre til å vise detaljer i bildets mørke deler og har fått bedre fargebehandling – denne 55-tommersmodellen har en suveren ytelse.»

Den prisbelønte modellen 804 vil tilbys i størrelse 55 og 65 tommer og vil finnes i butikkene fra august 2019.

Beste hjemmekino-TV

Philips TV har også et eksklusivt samarbeid med den velkjente lydspesialisten Bowers & Wilkins. Begge firmaene har benyttet sin respektive ekspertise for sammen å kunne utvikle 65OLED+984. Produktene i serien OLED+ er det beste som Philips TV kan tilby. Dette vises først og fremst i den bildekvaliteten som er mulig med tredje generasjons P5-prosessor, samt i lydkvaliteten fra det integrerte lydsystemet, som er utviklet av Bowers & Wilkins.

Kombinasjonen av markedsledende bilde og lyd gjør at modellen nå kåres til den beste TV-en til hjemmekinobruk, Home Theatre TV of the Year.

EISAs jury kommenterte også den nye OLED+984: «Philips’ aller beste OLED-TV har en 65-tommers skjerm og en uovertruffen lydkvalitet som gir et uimotståelig inntrykk av bevegelige bilder.«   »En nøkkel til opplevelsen er lydsystemet som er utviklet av Bowers & Wilkins.«   »Dette benytter firmaets teknikk tweeter-on-top sammen med en venstre/senter/høyre-oppsetting av drivere for å skape en dynamisk og komplett lyd, som også prosesseres med Dolby Atmos.«   »Ingen annen TV høres ut som denne!»

65OLED+984 vil være tilgjengelig i butikkene fra midten av september i år.

Første mulighet til å oppleve årets beste hjemmekino-TV 2019–2020 får besøkende hos Philips TV & Audio på IFA i Berlin, i hall 22.

Les mer om Philips TV: http://www.philips.no/TV

Last ned bilder: http://www.tpvision.com/image-library/

Mediekontakt:

Produktrelaterte spørsmål:

Pär Josefsson

Par.josefsson@tpv-tech.com

Om TP Vision

TP Vision er en nøkkelaktør innen forbrukerelektronikk når det gjelder audiovisuell digital underholdning. TP Vision konsentrerer seg om utvikling, produksjon og markedsføring av TV-apparater av merket Philips (Europa, Russland, Midt-Østen, Sør-Amerika, India og utvalgte land i Stillehavsområdet) og lydprodukter (over hele verden). Vi gjør dette ved å kombinere vår designekspertise og arven fra den innovative Philips-merkevaren med fortreffeligheten, fleksibiliteten og hurtigheten i driften til TPV Technology. Men en slik kombinasjon av sterke egenskaper kommer vi på markedet med TV-apparater av høy kvalitet: smarte og brukervennlige og med en utsøkt stil. Vi har tro på å skape produkter som gir forbrukerne en overlegen lyd- og synsopplevelse. Med Philips TV-ene er TP Vision en global leder innen hotell- og reiseslivsmarkedet. TP Vision er enelisensinnehaver av merket Philips TV for landene over og globalt for Philips’ lydprodukter. TP Vision har nesten 2 000 ansatte på flere lokasjoner rundt omkring i verden, og er 100 % eiet av TPV, én av verdens ledende produsenter av skjermer og LCD-TV-er, og de selger og markedsfører TV-er av merket Philips i Kina. TPV har klart å styre denne veksten over flere år ved å balansere en stor økonomi og kjernekompetanse i R&D, produksjon, effektiv logistikk og kvalitet.