Philips Audio lanserer nye trådløse hodetelefoner med aktiv støyreduksjon

Berlin 5. september 2019

Philips nye hodetelefoner H805 kjennetegnes av utmerket lydkvalitet, aktiv støyreduksjon, god komfort, design og en følelse av høy kvalitet.

• PH805 tilhører det midtre segmentet for trådløse over ear-hodetelefoner med aktiv støyreduksjon, men med høy kvalitet og funksjoner som gir en premiumopplevelse.
  • Avansert digital støyreduksjonsteknikk gjør at PH805 gir en svært kraftig reduksjon av omgivende lyd på -27db, noe som innebærer at mer enn 95 % av all uønsket lyd forsvinner.
  • Hendige touchknapper i tillegg til fysiske knapper og volumkontroll.
  • PH805 kan legges sammen på en smart måte, men er med sine 235 gram samtidig en av de letteste hodetelefonene av typen trådløse over ear-hodetelefoner med aktiv støyreduksjon på markedet.
  • 40 mm drivere av høy kvalitet gir HRA-akkreditert hi-resolution-ytelse.

PH805-hodetelefonene bruker avansert digital støyreduksjonsteknikk med fire ECM-mikrofoner to feedback-mikrofoner inne i øreklokkene og to feed-forward utenpå for å oppnå en aktiv støyreduksjon som tar bort opp til 27 dB eller 95 % av bakgrunnslyden.

Klokkene har ergonomisk, mykt skummateriale som også bidrar til støyreduksjonen. Dette gir en kombinasjon av aktiv og passiv støyreduksjon. Gatelyd eller stemmer som forstyrrer, reduseres dermed dramatisk eller forsvinner helt.

Full kontroll

Hodetelefonene har både lett tilgjengelige fysiske knapper og touchkontroller. Ved å dra opp eller ned på høyre klokke, kontrolleres volumet og visse funksjoner for voice assistant. Ett trykk aktiverer eller deaktiverer ANC eller starter et Awareness Mode, for å høre mer fra omverden samtidig som musikken fortsetter å spille. Med de fysiske knappene kan du velge: spille, pause, hoppe fram eller tilbake eller utføre enkle samtalefunksjoner.

Lydkvalitet

Lyden i Philips PH805 er, takket være store, 40 mm neodyniumdrivere av høy kvalitet og klasse og klarer en HRA-akkreditert båndbredde på 5 Hz til 40 KHZ. Dette gjør det mulig å nyte musikken slik som artistene selv vil at den skal lyde.

Smart sammenleggbare og liten vekt

PH805 er, tross høy ytelse, en av de letteste på markedet for trådløse over ear-hodetelefoner med aktiv støyreduksjon. Vekten er 235 gram og hodetelefonene har en smart sammenleggbar design som gjør at de kan legges samme og bli flate. Dette gjør PH805 perfekt for reiser og de blir enkle å oppbevare.

Og mer

Med trådløs Bluetooth 5.0 kan brukeren nyte musikken fra mobilen, nettbrettet eller en laptop, uten ledninger. Batteriets levetid er 30 timer, noe som er mer enn nok også for en lang reise. Rask lading gjør at man kan få ytterligere to timers batteritid med bare fem minutters lading.

PH805 leveres også med en ledning slik at hodetelefonen kan kobles til og fortsatt brukes uten batteri og for å gi mulighet til å koble til flyselskapets underholdningssystem.

Resultatet er bedre lyd med mindre bakgrunnsstøy, bedre komfort og full bevegelsesfrihet. I et attraktivt og kompakt design.

Mediekontakt:

Produktrelaterte spørsmål:

Pär Josefsson

Par.josefsson@tpv-tech.com

Om TP Vision

TP Vision er en nøkkelaktør innen forbrukerelektronikk når det gjelder audiovisuell digital underholdning. TP Vision konsentrerer seg om utvikling, produksjon og markedsføring av TV-apparater av merket Philips (Europa, Russland, Midt-Østen, Sør-Amerika, India og utvalgte land i Stillehavsområdet) og lydprodukter (over hele verden). Vi gjør dette ved å kombinere vår designekspertise og arven fra den innovative Philips-merkevaren med fortreffeligheten, fleksibiliteten og hurtigheten i driften til TPV Technology. Men en slik kombinasjon av sterke egenskaper kommer vi på markedet med TV-apparater av høy kvalitet: smarte og brukervennlige og med en utsøkt stil. Vi har tro på å skape produkter som gir forbrukerne en overlegen lyd- og synsopplevelse. Med Philips TV-ene er TP Vision en global leder innen hotell- og reiseslivsmarkedet. TP Vision er enelisensinnehaver av merket Philips TV for landene over og globalt for Philips’ lydprodukter. TP Vision har nesten 2 000 ansatte på flere lokasjoner rundt omkring i verden, og er 100 % eiet av TPV, én av verdens ledende produsenter av skjermer og LCD-TV-er, og de selger og markedsfører TV-er av merket Philips i Kina. TPV har klart å styre denne veksten over flere år ved å balansere en stor økonomi og kjernekompetanse i R&D, produksjon, effektiv logistikk og kvalitet.