Philips TV lanserer det første TV-apparatet med lyd fra Bowers & Wilkins

Det første resultatet av det nye partnerskapet mellom Philips TV og det legendariske britiske lydteknikkselskapet Bowers & Wilkins ble presentert gjennom lanseringen av Philips OLED+ 903 TV. Det er det første TV-apparatet som drar fordel av de to selskapenes kombinerte kompetanse, og det vant også nylig en EISA-pris for beste hjemmekino-TV. Philips lanserer samtidig det nye OLED 803-apparatet.

Philips TV og Bowers & Wilkins tror at det nye OLED+ 903 TV-apparatet vil etablere et nytt referansepunkt for både TV-bilde og lydkvalitet og gi en overlegen seeropplevelse – et faktum som allerede er offisielt anerkjent for TV-apparatet som vant den prestisjefylte EISA-prisen for beste hjemmekino-TV 2018–2019.

OLED+ 903 blir lansert i oktober – i både 55- og 65-tommersversjoner. Det nye apparatet drar fordel av den nyeste OLED-teknologien som virker sammen med en ny andregenerasjon av Philips P5 Perfect-prosessoren og det tresidige Ambilight-systemet. Alt dette i kombinasjon skaper et virkelig flaggskip for Philips TV.

Eksepsjonelle bilder

Apparatet har den nyeste OLED-skjermen. Den gir 10 % økt lysstyrke sammenlignet med apparater fra 2017. Apparatet oppnår dermed en ny topp på 1000 nit. Sammen med OLEDs svartnivå gir dette en eksepsjonell kontrast og er avgjørende for å utløse det fulle potensialet i HDR-innhold. TP Vision er dessuten blitt den tredje produsenten som er med i HDR10+-alliansen, og OLED+ 903 er ett av Philips’ første apparater med HDR+-ytelse.

Men i overskuelig fremtid vil den aller største delen av vist innhold sannsynligvis fortsatt være SDR fremfor HDR, noe som er begrunnelsen bak Philips’ utvikling av en ny, unik teknologi: Perfect Natural Reality. Andregenerasjons P5-chip inkluderer Perfect Natural Reality-kontrasten, noe som forbedrer kvaliteten gjennom en intelligent kontrastalgoritme som kontinuerlig beregner hvordan kildekvaliteten, lysstyrken, skarpheten og kontrasten kan økes, slik at SDR-innhold oppnår samme kvalitet som HDR-innhold. Systemet klarer å avdekke flere detaljer og skaper langt mer realistiske bilder med større dybdeopplevelse.

Eksepsjonell lyd

OLED+ 903 benytter Bowers & Wilkins’ tekniske ekspertise og patenterte teknologi, og har nye høyttalere fra Bowers and Wilkins over det hele. De er montert i større, stivere og tilpassede kasser. Det fører til forbedringer som gir bedre filmopplevelse, men som også gir suveren musikkavspilling på OLED+ 903. Disse forbedringene omfatter redusert forvrengning og forbedringer i lydfeltet, men er fortsatt ren og klar lyd.

Bowers & Wilkins har også bidratt til å optimere OLED+ 903s DSP-funksjoner, mens uteffekten fortsatt er på imponerende høye 50 watt. Lydforvrengningen er redusert, mens dialogen har blitt klarere. Bassen er også betydelig forbedret. Resultatet er et apparat som virkelig leverer i tråd med Bowers & Wilkins’ True Sound-prinsipper.

Og samtidig ser det flott ut

OLED+ 903 har en europeisk utforming som vant IF Product Design Award for 2018. Det har en supersmal ramme og to smale, horisontale metallføtter. Skjermen er tynn som et barberblad og har en tett metallramme med en nesten sømløs overgang til den tresidige Ambilight-teknologien. Dette gir en altoppslukende seeropplevelse som når nye høyder takket være TV-ens skinnende farger og enorme kontrastforhold.

Smart-TV med nye Amazon Alexa- og Google Assistant-funksjoner

OLED+ 903 kjører på operativsystemet Android TVTM, har en superrask firekjerners prosessor og 16 GB utvidbart innebygd minne.  Etter den kommende programvareoppgraderingen til Android O vil det ha innebygd funksjonalitet for Google Assistant. Da kan brukerne styre sine smarte hjemmeapparater via mikrofonen på TV-ens fjernkontroll.

Programvareoppgraderingen vil også ha med seg den nylig utviklede Amazon Alexa-kompatibiliteten som er i ferd med å bli gjort kjent. Dette vil gjøre det mulig for eiere av Alexa-aktiverte enheter å styre sin Philips Android TV.

Ny OLED 803

Den nye Philips OLED 803 følger opp suksessen til det foregående Philips 9002 OLED-apparatet, som ble tildelt mer enn 53 priser i alle europeiske medier for fremragende bildekvalitet. OLED 803 har en tydelig forbedring både i bilde- og lydkvalitet i forhold til forgjengeren, et faktum som allerede er anerkjent ved at TV-en vant den prestisjefylte EISA-prisen for beste kjøp av OLED TV 2018–2019.

803 har også Amazon Alexa- og Google Assistant-funksjonene, samt Perfect Natural Reality-teknologen som forbedrer kontrasten. Apparatet er tilgjengelig på markedet nå i både 55- og 65-tommersversjoner.

Last ned bilder: https://www.tpvision.com/image-library/

Mediekontakt:

Produktrelaterte spørsmål:

Pär Josefsson

Par.josefsson@tpv-tech.com

Om TP Vision

TP Vision er en nøkkelaktør innen forbrukerelektronikk når det gjelder audiovisuell digital underholdning. TP Vision konsentrerer seg om utvikling, produksjon og markedsføring av TV-apparater av merket Philips (Europa, Russland, Midt-Østen, Sør-Amerika, India og utvalgte land i Stillehavsområdet) og lydprodukter (over hele verden). Vi gjør dette ved å kombinere vår designekspertise og arven fra den innovative Philips-merkevaren med fortreffeligheten, fleksibiliteten og hurtigheten i driften til TPV Technology. Men en slik kombinasjon av sterke egenskaper kommer vi på markedet med TV-apparater av høy kvalitet: smarte og brukervennlige og med en utsøkt stil. Vi har tro på å skape produkter som gir forbrukerne en overlegen lyd- og synsopplevelse. Med Philips TV-ene er TP Vision en global leder innen hotell- og reiseslivsmarkedet. TP Vision er enelisensinnehaver av merket Philips TV for landene over og globalt for Philips’ lydprodukter. TP Vision har nesten 2 000 ansatte på flere lokasjoner rundt omkring i verden, og er 100 % eiet av TPV, én av verdens ledende produsenter av skjermer og LCD-TV-er, og de selger og markedsfører TV-er av merket Philips i Kina. TPV har klart å styre denne veksten over flere år ved å balansere en stor økonomi og kjernekompetanse i R&D, produksjon, effektiv logistikk og kvalitet.