Philips TV lanserer to nye OLED+ med lyd fra Bowers & Wilkins

Berlin 5. september 2019

• De to nye flaggskipsmodellene for OLED+ har de nyeste OLED-skjermene (2019-modellen) og tredje generasjons P5-bildeprosessor.
  • 65OLED+984 har lydsystem fra Bowers & Wilkins, med kvalitet for audiofile
  • OLED+934 i 55og 65har lydsystem fra Bowers & Wilkins med multihøytalere og Dolby Atmos-høyttalere som er rettet oppover
  • Europeisk design med metall og høytalerstoff fra danske Kvadrat
  • Android TV versjon 9 Pie med innebygget støtte for Google Assistant
  • Støtte for Amazon Alexa
  • Dolby Vision, HDR10+ og HDR10
  • Dolby Atmos-dekoding
  • OLED+984 har firesidig Ambilight mens OLED+934 har tresidig

Både Philips OLED+934 og OLED+984 har, med hjelp av de nyeste OLED-skjermene og tredje generasjon P5-bildeprosessor, fått en enda bedre bildekvalitet enn tidligere modeller. Det vises blant annet i bedre støyreduksjon, skarpere bilde, mer eksakte farger og hudtoner samt bedre kontrast, uansett bildekilde. OLED+984 vant også nylig EISA-prisen Best Home Theatre TV 2019-2020.

Tredje generasjon Philips P5 Perfect Picture Engine har den kraft som kreves for økt bildekvalitet gjennom bearbeiding med Philips Perfect Natural Reality. Dessuten forbedres HDR-ytelsen for bildekilder med HDR10 og HDR10+. Innhold med Dolby Vision kan også håndteres.

De nye TV-apparatene fortsetter også sine forgjengeres europeiske designtradisjoner ved å bruke autentiske materialer som glass, metall og stoff, fra den danske tekstilprodusenten Kvadrat.

Et helt nytt nivå for TV-premiumlyd

For modellene OLED+934 og OLED+984 har utviklingen helt fra begynnelsen blitt håndtert av Philips TV i samarbeide med Bowers & Wilkins. Dette ga mulighet til å utvikle det nye lydsystemet slik at det løfter ytelsen til noe utover det vanlige.

Til forskjell fra forgjengeren 903 har begge apparatene høyttalersystem med flere drivere i separate, akustisk optimerte, eksterne innfatninger som har mange av de designkjennetegnene og den spesielle teknikken som finnes hos alle Bowers & Wilkins lydprodukter.

Begge apparatene har Dolby Atmos-dekoding. OLED+934 er også Philips første TV med Dolby Atmos-enheter som er rettet oppover og disse er plassert høyst opp på høytalerdelen.

OLED+984 En ny type TV

65OLED+984 er tilgjengelig fra september. Den har en bildekvalitet og et lydsystem som matcher og overgår det aller beste på markedet.

Lyden på OLED+984 er montert i en spesiell innfatning under TV-en. Dette arrangementet gjør det mulig å bruke større drivere og systemet kan også presses hardere, med mål om å lage et større og luftigere lydbilde som plasserer dialoglyden i midten av skjermen mens den omgivende lyden fyller hele rommet.

Apparatet har mange teknikker som kjennetegner Bowers & Wilkins lydprodukter og som finnes i firmaets høyttalere, inkludert en sentralt plassert Tweeter-on-Top. Denne plasseringen skiller den fra de større driverne som brukes, og fører til bra ytelse i høye frekvenser uten såkalt kabinettdiffraksjon som skyldes at tweeters monteres i store skap.

Inne i høytalerskapet finnes tre individuelle innfatninger for venstre, sentral og høyre høyttaler. De har hver sin 100 mm (4) mid/bassdriver. Det finnes også en subwoofer, for å gi ytterligere bassforsterking.

OLED+984 har også den nyeste generasjonen dekoding og håndtering av Dolby Atmos, som gir en luftig lyd som kombineres med firesidig Ambilight for å gi en oppslukende seeropplevelse.

OLED+934 Dolby Atmos når nye nivåer

OLED+934 finnes tilgjengelig fra september i 55’’ og 65’’. Den har en separat høytalerdel som i kombinasjon med en minimalistisk metallarm også utgjør apparatets bordstativ. Det finnes også, akkurat som for OLED+984, mulighet til å montere TV-en på veggen.

Stoff fra Kvadrat dekker høytalerdelen, som er laget av glassfiberforsterket ABS, med interne ribber for å redusere uønsket resonans. Lydsystemet er dobbelt så stort som hos forgjengeren OLED+903, noe som innebærer at man kan ha større drivere.

Modellen har fire 30 mm mid-range-drivere, to separate 19 mm titantweeters og en sentralt plassert Flowport-portet 80 mm subwoofer. Dessuten har OLED+934 - som Philips første Dolby Atmos 2.1.2-utrustede TV doble 50 mm Dolby Atmos-høyttalere som er rettet oppover og plassert lengst opp for å gi ekstra volum og høydeopplevelse for lyden.

OLED+934 oppdager automatisk når innhold har Dolby Atmos og dekoder det. I Movie-modus kan man også la TV-en mikse inn Dolby Atmos i innhold som egentlig ikke er tilpasset for dette, for å på denne måten få en bedre opplevelse også for eldre typer innhold.

Modellen har tresidig Ambilight, noe som er en bra kombinasjon med lydopplevelsen fra Dolby Atmos, og gjør at OLED+934 kan lage en virkelig oppslukende TV-opplevelse.

Mediekontakt:

Produktrelaterte spørsmål:

Pär Josefsson

Par.josefsson@tpv-tech.com

Om TP Vision

TP Vision er en nøkkelaktør innen forbrukerelektronikk når det gjelder audiovisuell digital underholdning. TP Vision konsentrerer seg om utvikling, produksjon og markedsføring av TV-apparater av merket Philips (Europa, Russland, Midt-Østen, Sør-Amerika, India og utvalgte land i Stillehavsområdet) og lydprodukter (over hele verden). Vi gjør dette ved å kombinere vår designekspertise og arven fra den innovative Philips-merkevaren med fortreffeligheten, fleksibiliteten og hurtigheten i driften til TPV Technology. Men en slik kombinasjon av sterke egenskaper kommer vi på markedet med TV-apparater av høy kvalitet: smarte og brukervennlige og med en utsøkt stil. Vi har tro på å skape produkter som gir forbrukerne en overlegen lyd- og synsopplevelse. Med Philips TV-ene er TP Vision en global leder innen hotell- og reiseslivsmarkedet. TP Vision er enelisensinnehaver av merket Philips TV for landene over og globalt for Philips’ lydprodukter. TP Vision har nesten 2 000 ansatte på flere lokasjoner rundt omkring i verden, og er 100 % eiet av TPV, én av verdens ledende produsenter av skjermer og LCD-TV-er, og de selger og markedsfører TV-er av merket Philips i Kina. TPV har klart å styre denne veksten over flere år ved å balansere en stor økonomi og kjernekompetanse i R&D, produksjon, effektiv logistikk og kvalitet.