Philips TV utvider OLED-utvalget for 2018 med nye modeller og ekstra skjermstørrelser

Philips TV bekrefter sin forpliktelse mot OLED som sin foretrukne ledende teknologi ved øke antall OLED-apparater, inkludert både 55- og 65-tommers utgaver. Alle modeller vil kombinere den nyeste OLED-teknologien med Philips TVs egen P5 Perfect Picture-prosessor og det tresidige Ambilight-systemet for å skape flaggskipsprodukter for Philips TV. Samtidig vil Philips TV presentere LED-apparater i mellomklassen som også vil inkludere P5-bildeprosessoren.

Philips har hatt et meget vellykket første år med OLED-teknologi med den 55-tommers 9002 Philips OLED TV-en som har vunnet over 20 priser i hele Europa. I sin 2018-kolleksjon vil Philips presentere flere nye OLED-apparater:

• OLED 973 ble forhåndsvist på IFA ’17 og vil presenteres i Norge
  • OLED 873 – etterfølgeren til 9002 lanseres som 65-tommersapparat
  • OLED 803 – apparat med minimalistisk design lanseres til sommeren

Alle apparatene er UHD Premium-apparater og har ytelse på HDR Perfect-nivå. Tresidig Ambilight går sømløst over i kantløse OLED-skjermer. Apparatene inkluderer Android TV™ drevet av en firekjerners prosessor og gir brukerne tilgang til alle TV-innrettede apper, tjenester og innhold både i Google Play Butikk og i Philips’ eget appgalleri.

Philips vil også forsøke å sette nye standarder for bildekvalitet i mellomklassemarkedet i 2018 ved å levere kraften i sin P5 Perfect Picture-prosessor i de nyeste LCD-skjermene. P5-prosessoren har prosesseringskapasiteten som kreves for å enkelt håndtere datamengdene som leveres av Ultra HD- og 4K-bilder. P5-prosessoren kan også både korrigere ufullkommenheter i bilder og forbedre kontrast, fargegjengivelse og bevegelsesskarphet.

Alle de nye Philips Android TV-ene vil være klargjort for Google Assistant. 6000-serien vil starte med Philips’ nye Smart TV-plattform Saphi. Alle nye Ambilight-modeller vil nå ha den tresidige versjonen av teknologien.

65-tommers OLED 973

65-tommeren ble først forhåndsvist på IFA 2017, og er snart tilgjengelig i Norge. Apparatet er et ekte flaggskip for Philips-produktene. 973 har den europeiske designen i glass og aluminium som har vunnet Red Dot Award og har høyttalerstoff fra Kvadrat.

Rammen er ekstremt tett tilpasset til målene på OLED-skjermen og apparatet har inkludert et avansert 6.1-lydsystem på 60 W integrert i stativet. Systemet har seks fremoverrettede drivere og en Triple Ring bakoverrettet høyttaler.

Det 65-tommers OLED 973-apparatet styres av Android™ Smart TV-systemet og har en avansert fjernkontroll med QWERTY-tastatur, styreplate og talegjenkjenningsteknologi.

65-tommers OLED 873

Den nye 65-tommers OLED 873 er etterfølgeren til den prisvinnende 55POS9002. OLED 873 kombinerer P5-bildeprosessoren med et tresidig Ambilight-system. Apparatet når lett opp til og overgår også standarden for UHD Premium-sertifisering og Philips’ egen strenge HDR Perfect-standard – både for HDR10- og HLG-innhold. 873 styres av Android TV™-systemet.

De raffinerte proporsjonene og bruken av førsteklasses materialer gir 873 et strømlinjeformet utseende og gjør det til et eksempel på Philips’ designfilosofi om «visuell letthet».

55- og 65-tommers OLED 803

OLED 803 vil bli en del av produktutvalget i 2018, og vil være tilgjengelig i både 55- og 65-tommers versjoner fra lanseringen. Kombinasjonen av toppytelse for lys på 900 Nit og P5-prosessoren gjør at apparatet når UHD Premium-standard og Philips’ egen HDR Perfect-standard.

Apparatet styres av Android TVTM-systemet og har en superrask firekjerners prosessor og 16 GB utvidbart innebygd minne. Det vil også lanseres som klargjort for innebygd Google Assistant med full talestyring av TV-en.

803 har en minimalistisk design og tresidig Ambilight-teknologi.

Nye LED-apparater

Philips TV lanserer flere LED-apparater, alle med 4K Ultra HD og tresidig Ambilight. 8503-Serien kommer i 49-, 55- og 65-tommers versjoner med et synlig lydsystem. 8303-Serien kommer i 49-, 55-, 65- og 75-tommers versjoner som har NanoLed-teknologi og støtte for HDR+. 7803-serien vil være tilgjengelig i 49-, 55-, 65- og 75-tommers versjoner, mens 7303-serien vil være tilgjengelig i 43-, 50-, 55- og 65-tommers versjoner. Begge seriene har inkludert støtte for HDR+. Alle apparatene er Android TV-baserte og har Philips’ P5-bildeprosessor. 6503-Serien er basert på det nye Smart TV-systemet Saphi og inkluderer Pixel Precise Ultra-prosessoren. Denne serien vil være tilgjengelig i 43-, 50-, 55- og 65-tommers versjoner.

For mer informasjon eller materiale kan du kontakte:

Mediekontakt:
Joella.skoogh@tpv-tech.com

Produktrelaterte spørsmål:
Pär Josefsson
Par.josefsson@tpv-tech.com

Høytoppløste bilder: http://www.tpvision.com/image-library/

Nettsted: http://www.philips.noTV

Videoer:

YouTube/65OLEDseries

Google, Android og andre merker er varemerker tilhørende Google Inc.Innholdet i pressemeldingen er oppdatert på publiseringstidspunktet, men kan endres uten varsel. Alle varemerker nevnt i denne pressemeldingen er sine respektive eieres eiendom..