Scandic lanserer økologisk uniform

Scandic blir den første hotellkjeden i verden som satser på en helt økologisk uniform til sine 7 000 medarbeidere. Uniformen skal ha sin egen personlighet og sjel, den skal vise bredden i det nye Scandic og medarbeiderne skal være stolte av å bruke den. Scandics nye, økologiske uniform vil bli designet av en ledende mote­designer – hvem det blir, skal avsløres om kort tid.

Stockholm, 15. juni 2010

– Nå forlater vi den gamle uniformstradisjonen til fordel for mer kreative og ins­pirerende klær å daglig møte våre gjester i. Vi kommer til å hente inspirasjon i mote­verdenen snarere enn i gamle tradisjoner og forutinntatte meninger om hvor­dan en uniform skal se ut, sier Thomas Engelhart, kommersiell sjef i Scandic.

Scandic var den første i bransjen som aktivt tok tak i miljøspørsmålene, og kjeden var også først ute med å ta bort alt tilkjørt flaskevann fra hotellene sine. Nå kom­mer Scandic først igjen. Satsingen på en ny, økologisk uniform er også en naturlig konsekvens av utviklingen som Scandics varemerke gjennomgår. Scandics nye flagg­skiphotell, med en spennende story å fortelle gjennom design og uttrykk, har vekket mye nysgjerrighet, og et samarbeid med en verdensstjerne har hotellkjede allerede erfaring med – de to siste årene har Jamie Oliver utarbeidet menyer for barn og møtegjester på Scandic. Nå får han snart selskap av enda en stjerne i sin sjanger. Hvem det blir, gjenstår å se.

– Per i dag har vi en het liste med spennende navn på sterke og inspirerende mote­skapere som vi vil samarbeide med. Vi jobber intensivt med å velge hvem som skal designe hotellverdenens første helt økologiske uniform for Scandic, og håper å kun­ne avsløre navnet mot slutten av 2010, sier Thomas Engelhart.

For mer informasjon, kontakt:

Thomas Engelhart, kommersiell sjef Scandic, tlf.: +46 709 73 5096

Kristine Schaug, pressesjef Scandic Norge, tlf.: +4790502778

e-post: kristine.schaug@scandichotels.com

There are hotels that are more exclusive, hotels that are cheaper and hotels that are trendier - but there is no hotel as smart as Scandic. Smart, because you get a more conscious and inspiring hotel experience on so many levels. Visit scandichotels.no presenting more than 150 hotels in 10 countries and many exciting offers.