Skjulte hengsler i døren gir et elegant inntrykk

SFS intec, innovativ utvikler og produsent av blant annet festemateriell til byggebransjen, lanserer nå W-Tec 3D+, et skjult, robust hengsel for dører med vekt opp til 160 kilo. Det skjulte hengselet gir døren et eksklusivt utseende, samtidig som det er meget stabilt. W-Tec 3D+ lagerføres i tre forskjellige dimensjoner og finnes i Zink GSS, matt krom og børstet, rustfritt stål, men de kan i tillegg leveres lakkert i andre farger så vel som gullfarget.

W-Tec 3D+, SFS intec's usynlige monteringssystem, har ikke bare et estetisk design. Det er i tillegg en meget robust og stabil konstruksjon, som bærer både inner- og ytterdører og tyngre franske vinduer mot balkonger og uteplasser.

–     SFS intecs varemerke står for høy kvalitet, og kvalitetskravet går igjen i hele vår virksomhet, fra utvikling til ferdige produkter, sier Øivind Sæther, ansvarlig for bedriftens satsing på hengsler til dører og vinduer i Norge. Nye W-Tec 3D+ er ikke noe unntak.

Allerede positiv mottakelse
SFS intec i Norge har vist det nye hengselet, W-Tec 3D+, til et antall utvalgte dør og vindusprodusenter produsenter og har flere fått positive tilbakemeldinger. Øivind  fortsetter:

–     Jeg ser virkelig frem til salgsstarten i midten av juni når vi får hjem de første hengslene til vårt nordiske lager i Strängnäs. Vi har allerede flere kunder som venter på sine første hengsler.

Det nye hengselet som SFS intec nå lanserer, vender seg i første rekke til arkitekter, innredningsdesignere og  hus- og dørprodusenter.

Tre forskjellige modeller
W-Tec 3D+ finnes i tre størrelser for dørvekter opp til 60, 100 og 160 kilogram. Hengselet monteres i standardfreste uttak og kan monteres på trekarmer pluss ulike typer stålkarmer, takket være en mengde ulike tilbehør, som eksempelvis dekkbrikker, fresemaler og fiksturer.

Hengselet er justerbart i tre retninger, høyde- og dybdeveis, samt at det kan vinkles sideveis, noe som gjør det lettere å tilpasse døren. Justeringen gjøres enkelt av én person og en unbrakonøkkel etter at døren er satt på plass.

I SFS intecs store satsing på det nordiske markedet finnes også andre typer eksklusive hengsler, men nye W-Tec 3D+ er toppmodellen i sortimentet. Hele sortimentet kan sees på bedriftens hjemmeside.

Fakta om W-Tec 3D+, se også filmen om det skjulte hengselet

• Dynamisk, bygger på en ny 7-akslet, kinematisk mekanisme. Garanterer en stabil løsning som holder døren helt rett under åpning og stenging, noe som minimerer slitasjen.
  • Konstruksjonen gjør at dørens vekt fordeles jevnt over hele den bærende konstruksjonen
  • Klarer åpning av døren på hele 180 grader.
  • Justerbar i tre retninger, høyde- (3mm) og dybdeveis (3 mm), samt kan vinkles sideveis (1 mm).
  • Lagerføres i tre modeller for dørvekter opp til 60, 100 og 160 kilogram.
  • W-Tec 3D+ finnes i Zink GSS, matt krom og børstet, rustfritt stål men kan også bestilles i andre farger så vel som gullfarget, alt etter kundens ønsker.
  • Oppfyller de høyeste estetiske krav, takket være det usynlige monteringssystemet.

Tilbehør som dekkbrikker, fresemaler, bormønstre, fiksturer og andre typer av brukbare installasjonshjelpemidler og verktøy gir pen montering og gjør monteringen lettere.

For mer informasjon om W-Tec 3D+, kontakt:

T +47 679 214 40
M +47 930 43058

T +46 152 71 50 34

Vi har siden oppstarten i Norge i 1982 vært etablert på Lørenskog nord for Oslo hvor vi pr. i dag er 10 ansatte.

Totalt på verdensbasis er vi ca 7000 ansatte og utvikler, produserer og leverer produkter innen bygg, elektro, bil og flyindustrien.
Vi har et lite avdelingskontor i Trondheim. I Norge er hovedmarkedet innen ulike bygg segmenter som tak, fasade og trekonstruksjoner.
Våre dedikerte medarbeidere i Norge eller utlandet besitter god kompetanse innen sit fag og er gjerne behjelpelig med råd for korrekt innfesting i din konstruksjon.

SFS intecs varemerke står for høy kvalitet, og kvalitetskravet går igjen i hele vår virksomhet, fra utvikling til ferdige produkter i Norge. Nye W-Tec 3D+ er ikke noe unntak.
Øivind Sæther, Daglig leder og ansvarlig for bedriftens satsing på hengsler til dører og vinduer