iNNOVO Cloud øker kapasiteten og hastigheten med Smartoptics åpne linjesystem

Oslo, Norge – 3. oktober 2019 - Den tyske leverandøren av skytjenester iNNOVO Cloud har valgt et åpent linjesystem fra Smartoptics for å øke kapasiteten mellom datasentrene. Løsningen som både er kostnadseffektiv og enkel å bruke gir iNNOVO muligheten til å forbedre både fleksibiliteten og tilgjengeligheten for kundene.

Da skyleverandørens eksisterende DWDM-baserte nettverk nådde kapasitetstaket, var det behov for å øke båndbredden for å forbedre tilgjengeligheten og servicenivået til iNNOVOs kunder. iNNOVO inngikk samarbeid med Xantaro Germany, en lokal systemintegrator og partner for Smartoptics, for å finne den beste løsningen. Valget falt på Smartoptics’ DCP-M40 åpne linjesystem og pluggbare QSFP28 PAM4-transceivere, som gir iNNOVO Cloud den 12x 100G kapasiteten de søkte, med mulighet for å kombinere flere 10G og 16G tjenester med det samme utstyret.

En av de største fordelene med den nye løsningen er brukervennligheten. Takket være automatisk regulering av de optiske effektnivåene på klient- og linjesider har det tatt iNNOVO bare noen uker å implementere den nye teknologien.

Mihail Vasilev, markedssjef og kundeansvarlig i iNNOVO kommenterer:

- Fleksibilitet og tilgjengelighet er en del av vårt DNA på samme måte som det er en viktig del av kundeløftet vårt om å kontinuerlig forbedre våre tjenester. Vi forventer at Smartoptics løsning vil hjelpe oss med å oppfylle det løftet. Nå har vi en plattform som gjør det mulig å utvikle og lansere nye tjenester mye raskere enn før.

I tillegg til forbedret brukervennlighet og kapasitet, tilbyr Smartoptics PAM4-baserte løsning fordeler i form av minimal rackplass og redusert strømforbruk.

Magnus Grenfeldt, administrerende direktør i Smartoptics kommenterer:

- Etter å ha brukt mye energi på å utvikle en ny løsning, er det alltid ekstra givende å se hvordan kunder implementerer og drar nytte av det. Vi er veldig målbevisste i vår ambisjon om å utvikle nye teknologier og løsninger som imøtekommer reelle kundebehov, reduserer kompleksiteten og er kostnadseffektive. Jeg er sikker på at iNNOVO, akkurat som deres kunder, raskt vil kunne dra nytte av den nye nettverksløsningen.

Se også iNNOVO Cloud Case Study.

Administrerende direktør
Email: magnus.grenfeldt@smartoptics.com

Om iNNOVO Cloud
iNNOVO Cloud’s focuses on the implementation and operation of IT as a Service Platforms (ITaaS) in virtual private cloud environments. These platforms are comprised of standardised components that are configured individually according to customer requirements. Coupled with extensive know-how in datacenter operation and cloud computing, iNNOVO manages to find the balance between “as standardised as possible “and “as tailor-made as necessary“. iNNOVO's strong and reliable partners help them to deliver turn-key solutions with exactly the service that customers need. Starting from unmanaged Infrastructure as a Service (IaaS) solutions up to full-managed Software as a Service (SaaS) products. The customers can choose how much service and support they require. Start-Ups, SME‘s and large enterprises can be equally supported by iNNOVO’s ITaaS concept. iNNOVO enables businesses to stay agile and react fast & dynamically to the challenges of their various market segments.

Mihail Vasilev, markedssjef og kundeansvarlig i iNNOVO Cloud