Østerrikske next layer fremtidssikrer nettverk med Smartoptics’ open line system

Oslo, Norge – 17. Des 2019 - Østerriksk ISP og CSP next layer, forbedrer kapasiteten og fremtidssikrer nettverket sitt for 400G med Smartoptics 'DCP-M40. Open line system fungerer som en sammenhengende løsning minus kompleksiteten og kostnadene med høyt inngangsnivå.

I mange år har next layer brukt Smartoptics' sertifiserte transceivere på sine fiberkanaltilkoblinger. Mot slutten av 2018 bestemte de seg for å utvide til 100G for å øke kapasiteten og oppnå målet om å forbli det beste IP-nettet blant østerrikske ISP-er. Målet var å gjøre dette uten å øke kompleksiteten.

Tjenesteleverandøren valgte Smartoptics’ open line system, DCP-M40, en brukervennlig løsning som fungerer rent på det optiske laget.

”Vi prøver alltid å unngå å tilføre kompleksitet fordi jo mer komplekst systemet er, desto mer problemer kan det føre til. Å finne et enkelt alternativ som gjør det den sier at den skal gjøre og i tillegg er effektiv, gjør at Smartoptics-løsningen er det ideelle valget for oss”, kommenterer Rene Avi, CTO ved next layer.

I dag nyter next layer og deres klienter utseendet og følelsen av en fiber per mottaker, men fra en enkelt fiber multiplisert til 40 bølgelengder, til en fornuftig pris.

"De fleste løsninger for å forbedre kapasiteten er investeringer på høyt nivå. Smartoptics’ open line system er fullstendig skalerbar, du kan betale i takt med at du vokser, noe som gjør det til en smart investering” bemerker Georg Chytil, administrerende direktør i next layer.

Med alle øyne på 400G-utrullingen i 2020, forbereder next layer seg på å dra nytte av den nye båndbredden. Smartoptics’ open line system støtter økt kapasitet og oppgradering av systemet forventes å være like enkelt som å erstatte eksisterende transceivere med dem som støtter den nye standarden.

"Vi ønsker å gjøre det enkelt for kundene våre å holde seg oppdatert på de nyeste teknologiske fremskrittene, og vi er sikre på at vårt open line system lett kan oppgraderes for å tilby 400G-tjenester, forlenge levetiden og øke verdien på investeringen," sier Magnus Grenfeldt, administrerende direktør i Smartoptics.

next layer Case Study.

Smartoptics tilbyr innovative optiske nettsløsninger og komponenter for den nye epoken av åpne nett. Vår kundebase omfatter tusenvis av bedrifter, regjeringer, skyleverandører, "Internet Exchanges" samt kabel- og telekomoperatører. Vi har en åpen nettilnærming i alt vi gjør. Dette gjør at våre kunder kan utvide sin leverandør- og teknikkbase, forblir fleksible og minimerer kostnadene. Våre løsninger er basert på åpne nettstandarder og brukes i byer og regionale nett som i økende grad stoler på datasentertjenester og spesifikasjoner. Smartoptics er et skandinavisk selskap grunnlagt i 2006. Vi samarbeider med ledende teknologi- og nettløsningsleverandører som Brocade, Cisco, HPE og Dell EMC og har en global rekkevidde gjennom over 100 forretningspartnere.
Hvis du vil ha mer informasjon om Smartoptics, kan du gå til https://www.smartoptics.com/

Om next layer
next layer designer og fungerer som en eierdrevet østerriksk Internett-leverandør tilpassede nettverks- og serverinfrastrukturløsninger for bedriftskunder. Vi tar oss tid til å integrere dine individuelle forventninger og forretningsbehov i planleggingsprosessen og har høyt kvalifiserte teknikere som ditt kontaktpunkt.
Hvis du vil ha mer informasjon om next layer, kan du gå til https://www.nextlayer.at/en/

Smartoptics’ open line system er fullstendig skalerbar, du kan betale i takt med at du vokser, noe som gjør det til en smart investering.
Georg Chytil, administrerende direktør i next layer