Smartoptics 'åpne linjesystem øker båndbredden for First Colos DCI-løsning

Oslo, Norge – 23. Mai 2019 - First Colo GmbH velger Smartoptics'plug and play datasenter interconnect (DCI) løsning for å koble til datasentrene og bidra til å møte den stadig økende etterspørselen etter båndbredde. Den nye løsningen er basert på Smartoptics fleksible DCP-M åpne linjesystem for smart og fleksibel 100 G DWDM-tilkobling.

First Colo tilbyr datasenter og administrerte tjenester til selskaper over hele Tyskland og Sentral-Europa. Ved oppgradering av server- og rutingsinfrastrukturen tok First Colo muligheten til å øke sin DCI-kapasitet for å sikre at selskapet kunne fortsette å tilby sikre og pålitelige tjenester til nåværende og fremtidige kunder. Prioriteter for løsningen var høy kapasitet og pålitelig sammenheng mellom selskapets to datasentre med høy tilgjengelighet i Frankfurt-området.

Ved å kombinere slank formfaktor PAM4-transceivere direkte bygget inn i Juniper Networks-svitsj med Smartoptics fleksible DCP-M åpne linjesystem, får First Colo en svært automatisert, lavpris 100G DWDM-løsning som passer til deres behov.

Løsningen ble foreslått av serviceintegrator Xantaro, mens de oppgraderte datasenterets infrastruktur med nye Juniper Networks-svitsjer og rutere med høy kapasitet for å støtte 100G-trafikk.

Jerome Evans, administrerende direktør i First Colo, sier: "Det er ikke noe tilsvarende alternativ til Smartoptics-løsningen på markedet i dag. Det vil gi oss en 100G-tilkobling i dag, og er også klar til å støtte fremtidens 400ZR-tilkobling. Vi føler at vi fikk mer enn en oppgradering til vår DCI; Vi fikk en blueprint for datacenter-sammenkobling som vi kan bruke igjen og igjen i fremtiden. "

Smartoptics 'åpne linjesystem forenkler 100G-nettverk og bygger kapasitet uten å tilføre unødvendig kostnad eller maskinvare. Det fjerner også kompleksiteten og kostnadsbarrierer av chassisbasert DWDM for å passe behovene og omfanget av Enterprise DCI.

"Vår nye DCP-M familie av produkter er designet for å møte behovene for fleksibel, kostnadseffektiv datakonnektivitet for DCI og Metro applikasjoner. Vi er veldig glade for at First Colo stoler på vår åpne optiske nettverksløsning for å koble til datasentrene. Det viser at vi er på rett spor når det gjelder å utvikle produkter som virkelig oppfyller behovet for høyhastighets datakonnektivitet i krevende miljøer", sier Magnus Grenfeldt, administrerende direktør for Smartoptics.

First Colo Case Study

Smartoptics tilbyr innovative optiske nettsløsninger og komponenter for den nye epoken av åpne nett. Vår kundebase omfatter tusenvis av bedrifter, regjeringer, skyleverandører, "Internet Exchanges" samt kabel- og telekomoperatører. Vi har en åpen nettilnærming i alt vi gjør. Dette gjør at våre kunder kan utvide sin leverandør- og teknikkbase, forblir fleksible og minimerer kostnadene. Våre løsninger er basert på åpne nettstandarder og brukes i byer og regionale nett som i økende grad stoler på datasentertjenester og spesifikasjoner. Smartoptics er et skandinavisk selskap grunnlagt i 2006. Vi samarbeider med ledende teknologi- og nettløsningsleverandører som Brocade, Cisco, HPE og Dell EMC og har en global rekkevidde gjennom over 100 forretningspartnere.

Om First Colo
Som leverandør av IT-infrastruktur kjører First Colo GmbH høye tilgjengelighetsdatasentre på flere tyske og europeiske nettsteder med kjernekompetanse innen Housing and Colocation, Managed Services og DDoS-beskyttelse. First Colo tilbyr flere relaterte IT-tjenester for mellomstore bedrifter og store bedrifter. Kunder i mange forskjellige bransjer får et trygt, tidsriktig og kostnadseffektivt sted for sine servere på First Colo.

Jerome Evans, administrerende direktør, First Colo