Smartoptics blir Dell EMC Select Partner

Oslo, Norge – 21. mars 2019 – Smartoptics, en ledende leverandør av åpne optiske nettverksløsninger, har kvalifisert seg som Dell EMC Select Partner til Dell EMC sitt partnerprogram. Takket være partnerskapet kan Dell EMC-kunder nå bestille fullstendige og godkjente DWDM datasenter sammenkoblingsløsninger fra Dell EMC. Å bli en Select Partner for Dell EMC er en viktig del av Smartoptics' partnerstrategi.

Etter omfattende testinger, har Smartoptics’ produkter for geografisk fordeling av datalagringsenheter (SAN) blitt kvalifisert for salg i Dell EMC sitt partnerprogram. Select Partner-programmet gjør det enklere for Dell EMC sine kunder å kjøpe forhåndsgodkjente tredjepartsløsninger som et komplement til maskinvare som støtter Dell EMC.

Dell EMC og Smartoptics kan nå tilby en optimal løsning for de som ønsker å opprette SAN datasenter-nettverk ved hjelp av innebygde DWDM-transceivere som kostnadseffektivt kobler Connectrix svitsjer fra Dell EMC over optisk fiber. Løsningen, som omfatter Smartoptics Open Line Systems for lengre avstander og overvåkings- og administrasjonsfunksjoner, muliggjør at en blanding av 16/8 GB FC kanaler er koblet over avstander opp til 150 km.

Per Burman, salgsdirektør for Smartoptics AS sier: "Det å bli en Select Partner er et viktig skritt for oss og er basert på vårt langvarige samarbeid med EMC. Partnerskapet er en sentral del av vår strategi for å utvide våre salgskanaler sammen med ledende systemleverandører. "

Mike Mitchell, Partner Manager for Dell EMC sier: "Ved å få Smartoptics med i vårt program, kan kundene våre nå kjøpe fullt godkjente, teknologisk ledende DWDM produkter hvor de kan dele SAN nettverk og gjøre andre typer av datasenter InterConnect. Dette er viktig for oss fordi det hjelper oss å løse flere av våre kunders behov og øker våre forretningsmuligheter.

Per Burman
Salgsdirektør
Smartoptics AB
Telefon: + 46 73 656 6946
Email: Per.burman@smartoptics.com

Smartoptics tilbyr innovative optiske nettsløsninger og komponenter for den nye epoken av åpne nett. Vi fokuserer på å løse de tekniske utfordringene i nettet og øke konkurranseevnen til våre kunder. Vår kundebase omfatter tusenvis av bedrifter, regjeringer, Skyleverandører, "Internet Exchanges" samt kabel-og telekomoperatører.

Vi benytter oss av moderne prinsipper for programvaredesign og øker nettets effektivitet ved å ha en åpen netttilnærming i alt vi gjør. Dette gjør at våre kunder kan utvide sin leverandør- og teknikkbase, forblir fleksible og minimerer kostnadene.

Våre løsninger er basert på åpne nettstandarder og brukes i byer og regionale nett som i økende grad stoler på datasentertjenester og spesifikasjoner. Produktene vi leverer er basert på internt utviklet maskin- og programvare og forbedret gjennom tilknyttede tjenester.

Smartoptics er et skandinavisk selskap grunnlagt i 2006. Vi samarbeider med ledende teknologi-og nettløsningsleverandører og opprettholder en rekke sertifiseringer og godkjennelser fra store leverandører av svitsjer og lagringsløsninger som Brocade, Cisco, HPE og Dell EMC. Vi har en global rekkevidde gjennom vår egen salgsstyrke og over 100 forretningspartnere, inkludert distributører, OEMer og VARs.

Vi legger stor vekt på å være imøtekommende, pålitelig og nyskapende.

Mike Mitchell, Partner Manager, Dell EMC