Smartoptics introduserer DCP-F-familien av aktive optiske enheter

Oslo, Norge - september 16, 2020 - Smartoptics, en ledende leverandør av optiske nettverkssystemer, kunngjorde i dag tilgjengeligheten av DCP-F-familien av aktive optiske enheter for xWDM åpne linjesystemer. Den nye familien gir en enestående fleksibilitet i å konfigurere optiske punkt-til-punkt-, ring- og mesh-nettverk til lavest mulig pris.

DCP-F-familien er designet for maksimal konfigurasjonsfleksibilitet med de aktive enhetene tilgjengelig som individuelle moduler koblet direkte til standard Smartoptics DCP-2-chassis, hvor hver modul har ett spor. Modulen har også et integrert utvidelsesfelt for valgfrie passive plug-in-moduler, for eksempel brukt for spredningskompensasjon. Det kompakte DCP2-chassiset og den pluggbare konfigurasjonen gir utmerket fleksibilitet i forskjellige applikasjoner og i alle typer nettverkstopologier.

De første medlemmene av DCP-F-familien er DCP-F-R22 1x2 ROADM og DCP-F-A22 EDFA-forsterker, begge med plass til to valgfrie Passive Plug-in-moduler.

DCP-F-R22 og DCP-F-A22 er designet som flerfunksjonsblokker som håndterer en signalretning per fysisk enhet. Støtte for topologiene som kreves av et hvilken som helst type optisk nettverk, oppnås da enkelt ved å bare kombinere en eller flere DCP-F-R22 og en eller flere DCP-F-A22 per side, om nødvendig supplert med passive plug-in-moduler. Du kobler bare sammen enhetene og plug-in-modulene som kreves for nettstedet, med patch-ledninger foran på DCP-2-chassiset for å oppnå ønsket funksjonalitet på stedet.

Administrerende direktør i Smartoptics, Magnus Grenfeldt, kommenterte: “Med våre DCP-F aktive optiske enheter er det nå mulig å konfigurere praktisk talt alle typer punkt-til-punkt, ring- eller mesh-optiske nettverk, med eller uten ROADM og forsterkere, til lavest mulig kostnad og med det minste fotavtrykk. Vår modulære byggeskikk gjør det mulig for kunden å velge og velge nøyaktig den optiske funksjonaliteten han trenger for hans applikasjons- og nettverksbehov.”

Mer informasjon: DCP-F Solution Brief