Smartoptics lanserer automatiserte og kostnadseffektiv 100G DWDM PAM4-løsning for Data Center Interconnect og Metro applikasjoner

Oslo, Norge – 13. Desember 2018 – Smartoptics, som er en ledende leverandør av åpne optiske nettløsninger, lanserte i dag sin nye, kostnadseffektive og helautomatiserte 100G DWDM-løsning. Denne løsningen gir åpen 100G DWDM-transport ved hjelp av Smartoptics’ DCP-M open line system og 100G PAM4 QSFP28 DWDM transceivere. Den unike, rimelige og svakstrømsløsningen er optimalisert for datasenterforbindelse (DCI), Metro Aggregation og Distributed Access på avstander opptil 80km, og utnytter den nylig standardiserte PAM4-signalmoduleringen i QSFP28 formfaktor transceivere.

Smartoptics' nye 100G DWDM løsning for korte og mellomlange distanser opptil 80 km, baseres på selskapets lange erfaring i kostnadseffektiv DWDM transport med integrerte transceivere og åpent linjesystem, en arkitektur som reduserer kundens kostnader og øker fleksibiliteten. Ved å utnytte de nye 100G PAM4 transceivere med den populære formfaktoren QFSP28 og ved å bygge en aktiv, selvkonfigurerende åpent linjesystem, har Smartoptics skapt en unik 100G DWDM løsning for applikasjoner som Data Center Interconnect, bydatanett og distribuert tilgang til fast og mobil nettverk - alt etter de samme vellykkede og overlegne kostnadseffektive konseptene.

Løsningen omfatter Smartoptics’ 100G PAM4 QFSP28 DWDM-transceivere og DCP-M familie av aktive multipleksere med automatiserte målesløyfer for klientrespektive linjer, noe som muliggjør plug and play installasjon. Smartoptics’ DCP-M finnes i fire versjoner av 8 eller 40 kanaler og for rene PAM4 100G DWDM eller programmer som blander PAM4, NRZ og sammenhengende 100G- eller 400G kanaler. Løsningen kan håndtere opp til 4 Tbit/s båndbredde over ett fiberpar, bruker mindre enn 6 W/100G og krever bare 1U rackplass ved bruken av PAM4-teknologi. Dette gir uovertruffen ytelse som kan sammenlignes med omtrent 45W/100G for tradisjonelle sammenhengende systemer, noe som også krever betydelig mer plass.

For bruk hvor svitsj eller ruter ikke er åpne for innebygde 100G PAM4 transceivere eller hvor man trenger et klart avgrensingspunkt, omfatter 100G DWDM løsning fra Smartoptics også den nye kompakte åtte-kanals transponderen DCP-108 100G DWDM PAM4.

Magnus Grenfeldt, administrerende direktør i Smartoptics sier: "I løpet av det siste året har Smartoptics utviklet sin åpne optiske plattform for 100G DWDM transport mellom datasentre og andre viktige punkter i nettet. Resultatet er en åpen og svært enkel bruk av linjesystemer med uovertruffen ytelse - et system som gir selskaper, myndigheter og operatører den enkleste og mest kostnadseffektive måten å koble utstyr spredt på forskjellige steder. Smartoptics har igjen demonstrert sin evne til å tilby løsninger ved hjelp av toppmoderne teknologi for å oppfylle et reelt behov. "

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Kent Lidström
Director Products
Smartoptics AB
Epost: kent.lidstrom@smartoptics.com

Smartoptics tilbyr innovative optiske nettsløsninger og komponenter for den nye epoken av åpne nett. Vi fokuserer på å løse de tekniske utfordringene i nettet og øke konkurranseevnen til våre kunder. Vår kundebase omfatter tusenvis av bedrifter, regjeringer, Skyleverandører, "Internet Exchanges" samt kabel-og telekomoperatører.

Vi benytter oss av moderne prinsipper for programvaredesign og øker nettets effektivitet ved å ha en åpen netttilnærming i alt vi gjør. Dette gjør at våre kunder kan utvide sin leverandør- og teknikkbase, forblir fleksible og minimerer kostnadene.

Våre løsninger er basert på åpne nettstandarder og brukes i byer og regionale nett som i økende grad stoler på datasentertjenester og spesifikasjoner. Produktene vi leverer er basert på internt utviklet maskin- og programvare og forbedret gjennom tilknyttede tjenester.

Smartoptics er et skandinavisk selskap grunnlagt i 2006. Vi samarbeider med ledende teknologi-og nettløsningsleverandører og opprettholder en rekke sertifiseringer og godkjennelser fra store leverandører av svitsjer og lagringsløsninger som Brocade, Cisco, HPE og Dell EMC. Vi har en global rekkevidde gjennom vår egen salgsstyrke og over 100 forretningspartnere, inkludert distributører, OEMer og VARs.

Vi legger stor vekt på å være imøtekommende, pålitelig og nyskapende.

Vår 100G WDWM PAM4-løsning er en åpen og svært enkel bruk av linjesystemer med uovertruffen ytelse - et system som gir selskaper, myndigheter og operatører den enkleste og mest kostnadseffektive måten å koble utstyr spredt på forskjellige steder.
Magnus Grenfeldt, CEO, Smartoptics