Smartoptics lanserer H-serien, en ny passiv optisk plattform

Oslo, Norge – 16. Mai 2019 - Smartoptics, en ledende leverandør av åpent optisk nettverksutstyr, lanserer i dag sin nye, kostnadseffektive H-serie, som er en plattform for passive optiske noder som CWDM og DWDM multiplexers / demultiplexere og OADMs. Passive optiske linjesystemer øker kapasiteten til eksisterende fiberforbindelser, uavhengig av hvilken tjeneste de transporterer og uten behov for strømforsyning eller programvare, noe som gjør dem ekstremt pålitelige.

Bruk av passive optiske filtre til å bygge CWDM- og DWDM-systemer er en veletablert teknologi for transport av flere forskjellige bølgelengder på samme fiber. Ved å utnytte nyutviklede komponenter har Smartoptics designet H-serieplattformen for neste generasjon kostnadseffektiv passiv multiplexing og OADM. Det har blitt lagt spesiell vekt på håndterbarhet, kompakthet og fleksibilitet, noe som har resultert i et 1 RU-chassis som kan inneholde forskjellige filtermoduler og tillate opptil fem ganger høyere pakningsdensitet enn tidligere løsninger.

H-serien er fullt kompatibel med ITUs optiske anbefalinger og kobles sømløst til Smartoptics transpondere og muxpondere, samt til lignende produkter fra andre leverandører. H-serien er tilgjengelig for umiddelbar bestilling, og leveranser har allerede begynt til de første kundene.

Kent Lidström, Teknisk Direktør for Smartoptics, sier: "Smartoptics lange erfaring med åpne linjesystemer for CWDM og DWDM har lært oss hvor viktig det er med en kostnadseffektiv plattform for passive optiske nettverk. Derfor har vi brukt de beste tilgjengelige komponentene for å oppnå maksimal fleksibilitet og kompakthet til lavest mulig pris når vi bygger den nye H-serien. Vi er stolte over å kunne tilby den smarteste løsningen når det gjelder passive optiske linjesystemer.

Kent Lidström
Teknisk Direktør
Email: kent.lidstrom@smartoptics.com

Smartoptics tilbyr innovative optiske nettsløsninger og komponenter for den nye epoken av åpne nett. Vi fokuserer på å løse de tekniske utfordringene i nettet og øke konkurranseevnen til våre kunder. Vår kundebase omfatter tusenvis av bedrifter, regjeringer, Skyleverandører, "Internet Exchanges" samt kabel-og telekomoperatører.

Vi benytter oss av moderne prinsipper for programvaredesign og øker nettets effektivitet ved å ha en åpen netttilnærming i alt vi gjør. Dette gjør at våre kunder kan utvide sin leverandør- og teknikkbase, forblir fleksible og minimerer kostnadene.

Våre løsninger er basert på åpne nettstandarder og brukes i byer og regionale nett som i økende grad stoler på datasentertjenester og spesifikasjoner. Produktene vi leverer er basert på internt utviklet maskin- og programvare og forbedret gjennom tilknyttede tjenester.

Smartoptics er et skandinavisk selskap grunnlagt i 2006. Vi samarbeider med ledende teknologi-og nettløsningsleverandører og opprettholder en rekke sertifiseringer og godkjennelser fra store leverandører av svitsjer og lagringsløsninger som Brocade, Cisco, HPE og Dell EMC. Vi har en global rekkevidde gjennom vår egen salgsstyrke og over 100 forretningspartnere, inkludert distributører, OEMer og VARs.

Vi legger stor vekt på å være imøtekommende, pålitelig og nyskapende.

Nye H-Serien oppnår maksimal fleksibilitet og kompakthet til lavest mulig pris.
Kent Lidström, Teknisk Direktør, Smartoptics