Smartoptics legger til 32G Fibre Channel DWDM-transceivere i sin portefølje av løsninger for lagringsnettverk

Oslo, Norge – 6 aug 2019 - Smartoptics, en ledende leverandør av åpent optisk nettverksutstyr, lanserer i dag en ny serie transceivere og et åpent linjesystem, for bruk i 32G Fibre Channel SAN applikasjoner. Smartoptics tilbyr allerede sertifiserte 8G og 16G Fibre Channel (FC) løsninger for flere SAN svitsjer, og med den nye godkjenningen kan overføringshastigheten nå økes til 32G FC over DWDM.

De nye 32G Fibre Channel-transceiverne fra Smartoptics har gjennomgått omfattende testing og er godkjent for direkte innlemmelse i Fibre Channel-grensesnittsvitsjer. Fordi transceiverne er plugget direkte inn i svitsjen, tar 32G FC-løsningen liten plass, trekker lite strøm og kan raskt tas i bruk, takket være at levering og installasjon av de nye transceiverne går fort og enkelt.

Transceivermodulene har den standardiserte formfaktoren SFP28 og støtter DWDM optisk overføring i henhold til FC-standarden for 8G, 16G og 32G. Transceiverne kan brukes med passive filtre eller med Smartoptics aktive åpne linjesystemer for å dekke avstander opp til 80 km mellom datasentrene.

Per Burman, direktør Strategic Partner Sales, Smartoptics, sier: "32G transceivere er et viktig skritt for oss og er basert på lange samarbeidsforhold som vi har til flere ledende SAN-svitsjleverandører. Med våre nye 32G Fibre Channel-transceivere kan vi nå effektivt støtte kundene deres når de vil øke kapasiteten i deres lagringsnettverk. "

Les mer om Smartoptics Fibre Channel-løsninger i Smartoptics Fibre Channel Solution Brief.

Per Burman
Director Strategic Partner Sales
Telefon: + 46736566946
Email: per.burman@smartoptics.com

Smartoptics tilbyr innovative optiske nettsløsninger og komponenter for den nye epoken av åpne nett. Vår kundebase omfatter tusenvis av bedrifter, regjeringer, skyleverandører, "Internet Exchanges" samt kabel- og telekomoperatører.

Vi har en åpen nettilnærming i alt vi gjør. Dette gjør at våre kunder kan utvide sin leverandør- og teknikkbase, forblir fleksible og minimerer kostnadene. Våre løsninger er basert på åpne nettstandarder og brukes i byer og regionale nett som i økende grad stoler på datasentertjenester og spesifikasjoner.

Smartoptics er et skandinavisk selskap grunnlagt i 2006. Vi samarbeider med ledende teknologi- og nettløsningsleverandører som Brocade, Cisco, HPE og Dell EMC og har en global rekkevidde gjennom over 100 forretningspartnere.

Med våre nye 32G Fibre Channel-transceivere kan vi nå effektivt støtte kundene når de vil øke kapasiteten i deres lagringsnettverk.
Per Burman, Director Strategic Partner Sales, Smartoptics