Swedol åpner butikk i Bergen

I juni 2019 åpner Swedol sin første butikk i Bergen. Butikken vil bli etablert på Liamyrane 5 i Åsane. Dette vil bli Swedols andre nyetablering i Norge på kort tid etter Ski som åpner i mai 2019.

Swedol-konsernet er allerede etablert med en Univern butikk i Bergen sentrum, men dette blir den første butikken som selger et komplett sortiment med verktøy, forbruksmateriell og arbeidsklær.

- Norge er et viktig marked for oss ettersom vi har et stort vekstpotensial gjennom våre konseptvaremerker Univern og Swedol. Vi har brukt god tid på å finne rett beliggenhet for vår første Swedol butikk i Bergen og vi føler oss trygge på at Åsane er rett sted for oss, sier Clein Johansson Ullenvik konsernsjef i Swedol AB

Ved å integrere Univern i den nye Swedol butikken vil butikken kunne tilby hele Swedols sortimentsbredde.

För ytterligare information se vår hemsida: www.swedol.com   eller kontakta:

Clein Johansson Ullenvik, VD Swedol, tel: +46 8 742 47 20, mob: +46 70 558 84 17, clein.ullenvik@swedol.se

Gunstein Lauvrak, Chef Swedol Norge, +47 924 00 120, gunstein.lauvrak@swedol.no

Om Swedol

Swedolkonsernet er multispesialisten for proffesjonelle brukere. Vi tilbyr kvalitetsvarer og –tjenester på en enkel og proffesjonell måte.

Vi har webhandel og ca 100 butikker i Sverige, Norge, Finland og Estland under varemerkene Swedol, Grolls, Univern och Nima. Kundene finnes hovedsaklig innen bygg & anlegg, industri, logistikk, landbruk samt offentlig service. Selskapet omsatte for 3,1 MSEK i 2017 og har 900 ansatte. Swedol er notert på NASDAQ Stockholms Mid Cap-liste.

Tags: