Nå integreres kredittopplysninger i økonomiprogram for småbedrifter

Nå blir det enklere for norske småbedrifter å gardere seg mot dårlige betalere. Visma lanserer i dag en ny kredittopplysningstjeneste. Løsningen finnes i en ny online-portal og er også innebygd i Vismas økonomiprogrammer for småbedrifter.

Kredittopplysningstjenesten gjør det enklere å alltid ha kontroll over kundenes betalingsevne. Tjenesten gir tilgang til informasjon om økonomien til firmaer, og også ligningsinformasjon om privatpersoner. I programmene Visma Avendo Fakturering og Visma Avendo Økonomi 40/60 er det mulig å se dette direkte i kunderegisteret.

Enkel anmerkningskontroll
- Når bedriften utfører en anmerkningskontroll kommer det klart fram om kunden har betalings-anmerkninger. Opplysningene er ferskvare og tjenesten kan brukes hver gang en ny kunde registreres eller et nytt tilbud eller en ny ordre/faktura opprettes, forklarer Jan-Ketil Ursin, daglig leder i Visma Avendo.

Utfyllende informasjon
Ønsker man mer informasjon om kunden gir tjenesten mulighet for å få fram kundens omsetning, rating, forslag på kredittgrense, styresammensetning, m.m. Den oppdaterte kundeinformasjonen gjør det også mye enklere å vedlikeholde kvaliteten på kundedatabasen.

- Når nye kunder registreres kan opplysningene kontrollsjekkes mot det kunden har oppgitt. Databasen bak Visma Kredittopplysning oppdateres hvert døgn, og man kan derfor være trygg på at man alltid arbeider med korrekte kundeopplysninger, sier Ursin.

Fri bestilling for eksisterende kunder
Det koster ingenting å bestille tjenesten for kunder med abonnement avtale på et Visma Avendo-program. Bedriften betaler kun for de anmerkningskontroller eller kredittopplysninger som gjøres. De som ikke har et Visma Avendo-program, betaler en årlig avgift på kr 990 for tjenesten.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Jan Ketil Ursin i Visma på +47 46 40 06 44 eller jan.ketil.ursin@visma.no