Sarpsborg kommune velger Vismas nyeste løsning for offentlig virksomhetsstyring

Sarpsborg kommune velger Visma Enterprise, Vismas nye IT-løsning for økonomi, personal og innkjøp. Løsningen skal bidra til å styrke utviklingene av tjenestene i kommunen de neste 10 årene. Dette er viktig som et ledd i effektiviseringen av Sarpsborg kommune, sier fungerende rådmann Unni Skaar. Avtalen er nok en storkontrakt for Visma, og bekrefter selskapets posisjon som en foretrukket IT-leverandør i offentlig sektor. - Vi er veldig stolte over at Sarpsborg kommune har valgt Visma som samarbeidspartner innen virksomhetsstyring. Dette er nok en god bekreftelse på at vi har truffet riktig med IT-løsninger som gjenspeiler norske forhold og den norske arbeidshverdagen, sier administrerende direktør i Visma Unique, Jan Ivar Borgersen. Helhetlig system som støtter opp om arbeidsprosessene Avtalen med Sarpsborg kommune omfatter et helhetlig system med løsninger for økonomi, lønn og personal, innkjøp og ordrehåndtering. I tillegg vurderes et ledelsesstyringssystem. - Dette er et viktig valg for Sarpsborg kommune. Vi har valgt et fleksibelt system som understøtter arbeidsprosessene i kommunen. Det har vært viktig for oss å velge et fremtidsrettet og åpent system som skal bidra til helhetlig styring og effektivisering av tjenestene i kommunen de neste ti årene, sier Unni Skaar i Sarpsborg kommune. Gjenspeiler norske forhold - Det offentlige Norge møter stadig større krav til effektiv administrasjon. Derfor er det viktig med verktøy som gjør det mulig å jobbe enda smartere. Da er det en forutsetning at IT-løsningene som skal brukes gjenspeiler norske forhold og den norske arbeidshverdagen. Norske kommuner og fylkeskommuner skal være blant de fremste i verden på elektronisk innbyggerdialog, digitale tjenester og effektiv e-forvaltning. Dette er en visjon som Visma deler og arbeider mot daglig, sier Jan Ivar Borgersen, og utdyper: - Vår løsning er en ny generasjon programvare som dekker kommunenes totale verdikjeder. Den bygger på vår kunnskap om arbeidsprosesser og administrative rutiner i det offentlige Norge, på det samarbeidet vi har med kundene våre - og på de kravene og ønskene de har kommet med gjennom flere tiår. Treffer markedet Avtalen med Sarpsborg er nok en storkontrakt Visma har vunnet etter lanseringen av Visma Enterprise tidligere i år. - Vi har gjort et betydelig løft med denne løsningen, noe markedet bekrefter i form av en rekke nye avtaler, sier Jan Ivar Borgersen til slutt.