Visma kjøper Duetto Group og entrer det finske inkassomarkedet

Visma kjøper det finske inkassoselskapet Duetto Group Oy. Gjennom denne avtalen styrker Visma ytterligere sin posisjon innen inkassovirksomhet i Norden. Duetto Group er det femte Visma-selskapet i Finland.

– Dette oppkjøpet styrker Vismas posisjon i det finske markedet samt øker konkurransekraften og muligheten til å levere enda flere tjenester til eksisterende og nye kunder. Samtidig styrker vi vår posisjon innen inkassovirksomhet i Norden, sier konsernsjef i Visma, Øystein Moan.

Ifølge konsernsjefen i Duetto Group, Anna Johansén, vil oppkjøpet være gunstig for begge parter.

– Vismas kunnskap innenfor økonomistyring, deres sterke markedsposisjon og omfattende kundebase gir oss grunn til å tro at vi vil fortsette den allerede sterke veksten. I tillegg vil dette gi oss mulighet til å utvide Vismas allerede eksisterende forretningsområder i Finland, sier Johansén.

– Visma har 800 ansatte i Finland og det finske markedet er viktig for oss. Vi ønsker å investere i Finland også fremtiden. Duetto Group var en god match, og det er flott å ha Duetto som en del av Visma-familien, konkluderer Moan.

For mer informasjon, kontakt:
Anna Johansén, CEO Duetto Group Oy, +358 40 722 3112
Eivind Gundersen, Divisjonsdirektør Visma Commerce Solutions, +47 93 21 76 77

Visma gjør virksomheter mer effektive. Konsernet leverer programvare, outsourcingstjenester, innkjøpsløsninger, innfordringstjenester, butikkdataløsninger, samt IT-relatert utviklings- og konsulentvirksomhet. Visma forenkler og automatiserer virksomhetsprosesser innenfor både privat og offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiske kunder benytter Vismas produkter og tjenester, og ytterligere 330 000 bruker Visma som hosting-partner. Konsernet har over 5 000 ansatte og hadde i 2011 en omsetning på NOK  5 749 mill. Se visma.no og visma.com

Dette oppkjøpet styrker Vismas posisjon i det finske markedet.
Øystein Moan