Visma og Plantasjen inngår ny, omfattende avtale

Nordens største hagekjede, Plantasjen, har vært kunde av Visma i mange år. Nå knytter de to selskapene enda tettere bånd og signerer en ny og mer omfattende nordisk avtale.

- Dette er en strategisk viktig avtale for oss, særlig fordi vi er svært opptatte av å være med og utvikle kundene våre. Denne forlengelsen og styrkningen av samarbeidet med Plantasjen viser at vi lykkes i å forvalte våre partnerskap godt, sier Ivo Ølstørn, markedsansvarlig i Visma Retail.

Plantasjen har 105 butikker i Norge, Sverige og Finland, og er også representert i Irland. Vismas leveranse er omfattende og inkluderer en rekke av produktene og tjenestene fra Visma Retail, blant annet programvare i butikk (løsninger for både kassepunkter og bakrom), programvare for hovedkontoret, samt en rekke tjenester, inkludert drift og infrastruktur.

- Det nye i denne avtalen er at vi skal levere tjenester som omfatter Plantasjens totale kjededrift på butikknivå, med utgangspunkt både i de sentrale delene av systemene og prosessene på Plantasjens hovedkontor og i løsningene som brukes i butikkene. Den nye avalen gir forutsigbarhet både for Plantasjen og oss, og vi er stolte av å få være en så viktig leverandør for vår kunde, sier Ivo Ølstørn.

For mer informasjon, kontakt:
Ivo Ølstørn, marketing manager i Visma Retail, 974 06 740
Urban Sandgren, group IT-manager i Plantasjen, +46 (70) 104 10 32

Visma gjør virksomheter mer effektive. Konsernet leverer programvare, outsourcingstjenester, innkjøpsløsninger, innfordringstjenester, butikkdataløsninger, samt IT-relatert utviklings- og konsulentvirksomhet. Visma forenkler og automatiserer virksomhetsprosesser innenfor både privat og offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiske kunder benytter Vismas produkter og tjenester, og ytterligere 330 000 bruker Visma som hosting-partner. Konsernet har over 5 000 ansatte og hadde i 2011 en omsetning på NOK 5 142 mill. Se visma.no og visma.com

Sitater

Ivo Ølstørn, marketing manager i Visma Retail