Visma Retail inngår strategisk samarbeid med Retail Express

Visma Retail inngår samarbeid med det lendende programvareselskapet Retail Express og kan nå tilby en fullintegrert ERP-løsning for detaljhandelen.

Retail Express har nylig lansert andre generasjons varehandelsløsning, RE 2.0. Denne løsningen er nå fullt integrert med Visma Retail Suite og blir med dette en ledende ERP-løsning for detaljhandelen.

- Gjennom integrasjonen med Visma Retail Suite blir ledende teknologi gjort tilgjengelig for Visma sin eksisterende kundemasse samt et bredt nordisk marked, sier Barry Grange, administrerende direktør i Retail Express.

Med RE 2.0 integrert i Visma Retail Suite får kunden enkelt oversikt over effekten av prisstrategi, kampanjer og markedsføring av spesifikke varer, samt krysseffekten for alle varegrupper i kjeden. I løsningen får du også en oversikt over nåværende og planlagte kontaktpunkt med kunden i sanntid, slik at man får en nøyaktig prognose på etterspørselen.

- Med RE 2.0 modulen i Retail Suite får vi nå det beste av to løsninger samlet på ett sted. Dette setter en ny standard for ERP-løsninger for detaljhandelen, sier Gaute Green-Stensrud, administrerende direktør Visma Retail.

Visma Retail
Visma Retail er en Nordens ledende tilbyder av løsninger og tjenester for detaljhandelen.
Les mer om Visma Retail på www.visma.no/retail

Retail Express
Retail Express leverer driftsfunksjoner for detaljhandelen, deriblant markedsplanlegging, prisoptimalisering og markedseksponering.
Les mer om Retail Express på www.retailexpress.com/

For mer informasjon, kontakt:
Gaute Green-Stensrud, adm.dir, tlf. 982 89 423

Visma gjør virksomheter mer effektive. Konsernet leverer programvare, outsourcingstjenester, innkjøpsløsninger, innfordringstjenester, butikkdataløsninger, samt IT-relatert utviklings- og konsulentvirksomhet. Visma forenkler og automatiserer virksomhetsprosesser innenfor både privat og offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiske kunder benytter Vismas produkter og tjenester, og ytterligere 330 000 bruker Visma som hosting-partner. Konsernet har over 5 000 ansatte og omsatte i 2011 for NOK 5 142 mill. Se visma.no og visma.com.

Sitater

Gaute Green-Stensrud, administrerende direktør Visma Retail