Visma satser nordisk med programvare for mindre bedrifter

​Visma tar mål av seg å forenkle hverdagen for mindre bedrifter i Norden. I dag lanserer programvaregiganten sin småbedriftsserie, Visma Avendo, i ny og forbedret drakt. Med moderne og brukervennlige grensesnitt og en felles lansering i Norge, Sverige, Danmark og Finland, skal Visma ta et enda fastere grep om ERP-markedet i det nederste segmentet.

- Denne lanseringen forsterker Vismas posisjon som den ledende nordiske aktøren når det gjelder produkter og tjenester til bedrifter i alle størrelser. Med Visma Avendo-serien henvender vi oss til mindre bedrifter. Det finnes omtrent en million av dem i Norden, så markedet er veldig stort, sier Jan Ketil Ursin, daglig leder i Visma Avendo.

Visma Avendo-produktene ble introdusert som en internasjonal småbedriftsserie for drøyt fem år siden. Produktene ble først etablert i Sverige, og deretter fulgte Norge. I dag er løsningene også tilgjenglige for små bedrifter i Danmark og Finland.

Basert på brukernes arbeidsprosesser
Nye versjoner og varianter av produktserien lanseres samtidig i alle de fire landene. I Norge slippes videreutviklede utgaver av programmene for håndtering av regnskap, økonomi, logistikk og fakturering.

- Ut ifra den erfaringen vi har med å levere økonomiprogrammer til titusener av småbedrifter i Norden, vet vi at Visma Avendo er framtidens økonomiløsninger. Logikken i programmene tar utgangspunkt i brukerens arbeidsprosesser, og løsningene er dermed lette å forstå og effektive å bruke. Du jobber i et moderne og brukervennlig grensesnitt, og programmene ivaretar alle aspekter ved økonomiarbeidet, alt fra regnskap, fakturering, ordre, leverandører, betaling, budsjett og prosjekt til språk og valuta, forteller Jan Ketil Ursin.

Komplette løsninger for nordiske virksomheter
Et kjennetegn ved Vismas programvareløsninger er at de er standardiserte og virker sammen med hverandre.
- Vi opplever at stadig flere ønsker helhetlige løsninger med ny funksjonalitet som kan leveres og implementeres på en effektiv måte, sier Jan Ketil Ursin, og tillegger:

- Vi fortsetter å investere i fremtidsrettede programvareløsninger tilpasset behovet til nordiske virksomheter. For oss er det avgjørende at de ulike løsningene effektivt bidrar til å forbedre og effektivisere arbeidsprosessene i den enkelte virksomhet, og da er det også viktig at løsningene er utviklet basert på nordiske behov og nordisk bedriftskultur. Samtidig er vi hele tiden opptatt av å utvikle løsninger med ny og forbedret funksjonalitet, tilpasset moderne forretningsdrift.

Les mer om programmene på www.visma.no/vismaavendo

For mer informasjon, kontakt:
Jan Ketil Ursin, daglig leder Visma Avendo, 464 00 644

Visma er ledende leverandør av effektiviserende produkter og tjenester innen programvare, outsourcingstjenester, innkjøpsløsninger, innfordringstjenester og butikkdataløsninger. Visma forenkler og automatiserer virksomhetsprosesser innenfor både privat og offentlig sektor, og har 220 000 kunder i Nord-Europa. Konsernet har 4 100 ansatte og hadde i 2009 en omsetning på NOK 3 381 mill. Se visma.no og visma.com.