BBDO e TBWA anunciam aliança estratégica em Portugal

Report this content

BBDO e TBWA anunciaram hoje que vão combinar as suas operações em Portugal. O Grupo resultante vai operar sob a marca BBDO e será liderado por Rui Silva como Presidente. Leandro Alvarez será Chairman e Chief Creative Officer do grupo, liderando o output criativo da BBDO. A TBWA manterá uma presença local para servir os seus clientes multinacionais.

Segundo Rui Silva “combinar duas das agências mais emblemáticas do mercado irá criar mais valor para os actuais Clientes, estabelecendo-se como um parceiro ainda mais preparado para os ajudar a enfrentar os desafios presentes e futuros. A nova BBDO será uma agência com maior senioridade em todos sectores, com competências aprofundadas nas áreas criativa, estratégica, digital e tecnológica.”

“É um momento de viragem no mercado. A BBDO e a TBWA vão criar uma concentração de talento por metro quadrado impressionante, um verdadeiro pólo de excelência baseado nas boas ideias, na criatividade e na estratégia, em completo contraciclo com o actual contexto do nosso mercado” afirma Leandro Alvarez.

A luz verde para a criação deste “inovador modelo de agência agregadora de talento e competências em total transparência, respeitando as especificidades de cada Cliente foi uma decisão fácil e lógica”, segundo St. John Walshe, Managing director of BBDO Europe e Perry Valkenburg, President TBWA Europe.

ABOUT BBDO WORLDWIDE

BBDO’s mantra is “The Work. The Work. The Work.” Every day, BBDO people in 289 offices in 81 countries work day by day, job by job and client by client to create and deliver the world’s most compelling commercial content. For seven years in a row, BBDO has been the most creative agency network in the world in The Gunn Report and for the past six years, BBDO has also been ranked the most awarded agency network across all marketing communications in The Directory Big Won. In addition, BBDO has been named Network of the Year at Cannes five times and was also named the world’s most Effective Agency Network in the inaugural Effie Effectiveness Index. BBDO has been chosen Agency of the Year multiple times by the leading industry trade publications.

ABOUT TBWA WORLDWIDE
TBWA Worldwide (www.tbwa.com) creates Disruptive ideas expressed through Media Arts for global clients. TBWA is ranked as a the Top-Ten worldwide advertising agency, and was recognized by Advertising Age in 2010 as the "Best International Network of the Decade." Fast Company Magazine placed TBWA 24th on its 2009 list of “The World's 50 Most Innovative Companies" and as an Innovation All-Star in 2010. TBWA has 267 offices in 77 countries, and approximately 11,000 employees worldwide.

Both BBDO and TBWA are part of Omnicom Group Inc. (NYSE-OMC) (www.omnicomgroup.com), a leading global marketing and corporate communications company.

Tags: