24SevenOffice ingår ramavtal med norska kedjan Telering AS

24SevenOffice Scandinavia AB ("24SevenOffice" eller "Bolaget") har ingått ett ramavtal med norska Telering AS ("Telering") gällande leverans av 24SevenOffice bokförings- samt ekonomisystem.

Norska kedjan Telering är en av Telenor Norge AS (”Telenor”) största distributionskanaler för företagsmarknaden och har genom sina återförsäljare cirka 670 anställda, fördelade på totalt 145 kontor och butiker i Norge. Under 2017 uppnådde kedjan en omsättning på 1,9 miljarder NOK.

- Utöver att 24SevenOffice är ett effektivt bokföringssystem, så var det 24SevenOffice API-integrationer med Telerings övriga företagssystem som gjorde att valet föll på 24SevenOffice, säger Harald Bøyum, ansvarig för produkt – och affärsutveckling i Telering.

Ramavtalet med norska Telering innebär för 24SevenOffice att alla Telerings butiker i Norge har möjligheten att använda 24SevenOffices bokförings- samt ekonomisystem för att effektivisera administrativa processer.

Avtalet med Telering är framförhandlat av Telenor som är en återförsäljare av 24SevenOffice affärssystem. Telenor satsar stort på att direkt samt via återförsäljare bli en ledande distributör av molnbaserade tjänster. Målet är att kunna leverera allt som ett företag behöver för att kunna förenkla och effektivisera processer.

- Vi på 24SevenOffice vill önska Telering hjärtligt välkomna i vår molnbaserade värld. 24SevenOffice är i fortsatt expansion och avtalet med Telering är ett viktigt steg i vår tillväxtstrategi. Vi är mycket nöjda med att Telenor som återförsäljare har framförhandlat detta ramavtal, säger Ståle Risa, Vd för 24SevenOffice.

Informationen i detta meddelande är sådan som 24SevenOffice Scandinavia AB skall offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 juni 2018.

För ytterligare information, kontakta:

VD, Ståle Risa

Tel: +47 922 35 847
E-post: str@24SevenOffice.com

24SevenOffice är verksamma på den nordiska marknaden och har sedan 2002 levererat affärssystem till små och medelstora företag med molnbaserade lösningar. Systemet används av 30 500 bolag, med bland annat PwC och KPMG som redovisningspartners. Affärssystemet är modulbaserat, där modulerna tillhandahålls fristående eller paketerade som helhetslösningar. I dag innehåller affärssystemet bland annat moduler för redovisning, CRM, fakturering, logistik, projektstyrning och tidsredovisning, allt integrerat i en lösning. 24SevenOffice är ett system som är anpassad till större bolag med mer komplicerade affärsflöden.