Miss Group inleder samarbete med 24SevenOffice Scandinavia AB

Miss Group har inlett ett samarbete med 24SevenOffice som innebär att Miss Group kommer att kunna erbjuda 24SevenOffice AI automatisering och affärssystem till deras ca 180 000 kunder, och 24SevenOffice kommer i sin tur att kunna erbjuda webbhotell, domännamn och hostinglösningar till deras kunder.

Miss Group grundades 2014 och är idag en av de snabbast växande webbhotellsgrupperna. Miss Group erbjuder hosting-tjänster som webbhotell, domänregistrering, VPS, dedikerade servrar, sitebuilder, SSL, SEO-verktyg och webbsäkerhet.

“Om dina kunder inte lyckas, så lyckas inte du heller” säger Fredrik Björklund, COO på Miss Group.

De flesta små och medelstora företag i Skandinavien spenderar fortfarande runt 25% av arbetsdagen på manuella uppgifter såsom datainmatning och bokföring, vilket hindrar dem från att arbeta med projekt och uppgifter som skapar värde. Detta är ett problem som Miss Group önskar att eliminera för sina kunder och ibland innebär detta att man tar in en tredjepartslösning.

Miss Group har insett de enorma möjligheterna gällande automatisering och har utvärderat olika affärs - och redovisningssystem. De beslutade sig för 24SevenOffice på grund av det omfattande och prisvärda allt-i-ett systemet som kan automatisera de manuella uppgifterna.

Ett komplett affärssystem är vanligtvis endast tillgängligt för stora aktörer, som oftast tvingar små och medelstora företag att använda flera olika system - ett för fakturering, ett för redovisning, ett för CRM, ett för projektledning osv. Med 24SevenOffice kan Miss Group erbjuda sina kunder alla företagsverktyg de behöver i ett system. Detta ökar effektiviteten drastiskt då det reducerar behovet för datainmatning i flera system. Förutom detta så har 24SevenOffice en AI-redovisningsmotor (maskininlärning) som automatiserar redovisningsprocesser. Miss Group förstår att detta är redovisningsbranschens framtid och är villiga att gå utanför sin egen expertis för att ge extra värde till sina kunder.

"Det är fantastiskt att ett företag från en annan bransch är proaktiv och delar vår syn på den teknologiska utvecklingen i redovisningsbranschen. Enligt vår erfarenhet så är många redovisningskonsulter ovilliga att förändra och modernisera processer - nästan 80% av redovisningsföretag arbetar fortfarande på ett gammaldags sätt. Detta förhindrar företag från att utnyttja ny teknologi såsom maskininlärning, och att använda verktyg som kan hjälpa dem att eliminera manuella uppgifter. Miss Group har en fantastisk kundretention och detta beror på deras höga fokus att hjälpa deras kunder att lyckas. Ledande AI teknologi kommer nu kunna användas av Miss Groups 165 000 kunder, vilket kommer hjälpa dem att automatisera vardagliga uppgifter och bli mer produktiva” säger Ståle Risa, CEO på 24SevenOffice Scandinavia AB.

Ståle Risa, Verkställande direktör

Tel: +47 922 35 847, str@24sevenoffice.com

Fredrik Björklund, COO Miss Group

Tel: +46 708 92 35 92, fredrik@missgroup.com

Om 24SevenOffice

24SevenOffice är Europas första 100% molnbaserade affärs - och redovisningssystem, levererad på molndata-teknik och SaaS (Software as a Service). Företaget föddes i molnet 1997.

24SevenOffice levererar sofistikerad, integrerad och komplett ERP system för medelstora företag. Lösningen är baserat på moduler och inkluderar allt som ett medelstort företag behöver för att hantera sin verksamhet i ett integrerat system.

24SevenOffice har sedan start haft som mål att bli världens ledande molnbaserade affärs - och redovisningssystem för medelstora företag. Idag använder 40,000 företag 24SevenOffice.

Om Miss Group

Miss Group grundades 2014 och är en Internationell webbhotellsgrupp som erbjuder en rad hosting-relaterade tjänster till förmånliga priser som webbhotell, domänregistrering, VPS, dedikerade servrar, sitebuilder, SSL, Seo-verktyg och webbsäkerhet.

Miss Group är även ICANN-ackrediterad domännamnregistrar via NameISP.

Företaget har huvudkontor i Manchester, Storbritannien och har kontor i Sverige, Spanien, Bulgarien, USA, Mexiko och Indien.