3Com utklassar Cisco och HP i en oberoende test av switchar

3Com utklassar Cisco och HP i en oberoende test av switchar Ett oberoende test av switchar som genomförts av den amerikanska analys- och testorganisationen, Tolly Group, visar att 3Coms SuperStack 3 Swich 4924 presterar långt bättre än Cisco Catalyst 4006 och HP Procurve 4108GL i krävande miljöer. I testen av de tre switcharna så utmärkte sig 3Coms switch som den snabbaste med 48 Gbit/s, vilket var fyra gånger snabbare än Catalyst 4006 och cirka två och en halv gånger snabbare än Procurve 4109GL. SuperStack 3 Switch 4924 erbjuder också "plug and play" funktionalitet var som helst i nätverket. 3Com SuperStack 3 Switch 4924 belönades med certifikationen "Up to Spec" vilket innebär att Tolly Group garanterar att de testade produkterna som presterar exakt som företaget har lovat i sina specifikationer och garanterar hög kvalitet och prestanda. Testerna som Tolly Group som syftar till att utvärdera produkterna i miljöer som liknar företag på Fortune 1000. - Oberoende tester i en bransch som är snabbrörlig och komplex är välkomna. Testerna av Tolly Group visar att 3Coms switch borde vara ett förstahandsval för organisationer som kräver en högpresterande nätverksutrustning i en Gigabit Ethernet miljö, säger Henrik Berggren, marknadschef, 3Com Nordic. Läs hela testet på webbadress: http://www.3com.com/other/pdfs/products/en_US/tolly_4924.pdf För mer information om 3Com besök www.3com.se, eller kontakta: Henrik Berggren, Marknadschef, 3Com Nordic Mobil: 0705 207 696, E-post: henrik_berggren@eur.3com.com 3Com är världsledande inom tekniskt avancerade och användarvänliga nätverksprodukter som förbinder företag med dess anställda, kunder och leverantörer - när som helst och var som helst. 3Com är också en ledare inom IPS plattformar (Internet protocol service) och infrastrukturlösningar för nätverkssystemleverantörer. Företaget grundades 1979 av en av skaparna av Ethernet-teknologin, som ligger till grund för praktiskt taget alla lokala nätverkslösningar. Sedan dess har 3Com sålt fler än 340 miljoner Ethernet förbindelser. 3Com har över 6 000 anställda globalt med huvudkontor i Santa Clara, Kalifornien. Mer information om 3Com finns på www.3com.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/13/20030313BIT00570/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/13/20030313BIT00570/wkr0002.pdf