Beslut om apportemission i AllTele Allmänna Svenska Telefonaktiebolaget (publ)

Styrelsen har den 22 april 2010 med stöd av bemyndigande från årsstämman 2009 fattat beslut om nyemission av aktier för betalning av samtliga aktier i Spinbox AB.

Som tidigare har kommunicerats, träffade, AllTele den 30 mars 2010 avtal med Swefour AB om förvärv av samtliga aktier i Spinbox AB. I avtalet bestämdes att AllTele ägde rätt att betala de förvärvade aktierna med nyemitterade aktier i AllTele. Styrelsens beslut avser emission av 865.551 aktier i AllTele att tecknas av Swefour AB med rätt och skyldighet för Swefour AB att betala de nyemitterade aktierna genom tillskjutande av apportegendom. Apportegendomen utgörs av samtliga aktier i Spinbox AB. Teckningskursen för de nyemitterade aktierna har bestämts efter den genomsnittliga betalkursen för AllTele aktien på Nasdaq OMX Stockholm, Small Cap under 20 börsdagar före avtalsdagen, vilket för samtliga aktier motsvarar ett pris om 15 miljoner kronor. För mer information hänvisas till www.alltele.se ”Investor relations” För ytterligare information, kontakta: