AAK AB bjuder in till kapitalmarknadsdag

AAK AB bjuder härmed in analytiker, investerare och media till kapitalmarknadsdag den 21 november på konferenshotellet Eriksberg i Trensum, Blekinge.

AAK:s VD och koncernchef Johan Westman kommer tillsammans med finansdirektör Fredrik Nilsson och marknadsdirektör Anne Mette Olesen att uppdatera representanter från finansmarknad och media om AAK:s strategi, verksamhet och finansiella utveckling samt företagets framsteg inom hållbarhetsområdet.

Innovation och kundgemensam utveckling är två av AAK:s fokusområden och Karsten Nielsen, CTO, kommer att berätta om företagets innovativa och värdeskapande satsningar. Henning Villadsen, affärutvecklingsdirektör för mejeri, kommer att presentera AAK:s lösningar för växtbaserade produkter, en snabbt växande trend hos slutkonsumenterna. Samtliga presentationer kommer att hållas på engelska.

Kapitalmarknadsdagen innehåller också ett studiebesök på AAK:s största produktionsanläggning, belägen i Karlshamn.

10:00–11:30 Presentationer från VD, finansdirektör och marknadsdirektör
11:30–12:00 Produktdemonstrationer
12:00–13:00 Presentationer av AAK:s fokusområden
13:00–13:30 Frågestund
13:30–14:30 Lunch
14:30–17:00 Studiebesök produktionsanläggningen i Karlshamn

Plats
Konferenshotellet Eriksberg Vilt & Natur AB, Guöviksvägen 353, 374 96 Trensum. www.eriksberg.nu

Anmälan
Vänligen bekräfta ditt deltagande senast den 2 november, 2018 genom att följa instruktionerna på www.aak.com/investors/capital-market-day

Finansdirektör
Mobil: +46 708 95 22 21

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 september 2018, kl. 11:00 lokal tid.

AAK är en ledande leverantör av värdeskapande vegetabiliska oljor och fetter. Vår expertis inom lipidteknik i livsmedels- och nutritionsapplikationer, vårt stora utbud av olika råvaror samt vår breda processkapacitet ger oss möjlighet att utveckla innovativa och värdeskapande lösningar inom många industrier, däribland konfektyr, bageri, mejeri, nutrition, kosmetik och foodservice. AAK:s beprövade expertis är baserad på mer än 140 års erfarenhet inom oljor och fetter. Vår unika produktutveckling i nära samarbete med våra kunder kombinerar våra kunders kompetens och kunskap med våra egna kapaciteter för hållbara resultat. AAK:s aktier är noterade på Nasdaq Stockholm och vårt huvudkontor finns i Malmö, Sverige. AAK har 20 olika produktionsanläggningar, försäljningskontor i fler än 25 länder och fler än 3.400 anställda. Vi är AAK – The Co-Development Company.

AAK