Anders Träff lämnar som VD i Karlshamns

Anders Träff lämnar som VD i Karlshamns Anders Träff har idag lämnat sin tjänst som VD i Karlshamns AB. Samtidigt ställer han också sin styrelseplats i bolaget till förfogande. Bakgrunden är den översyn av koncernens strategi som pågår för närvarande. Såväl Anders Träff som styrelsen anser att det är ett lämpligt tillfälle för VD- bytet. - Från styrelsens sida vill vi tacka Anders för hans fina insatser under de sju år han varit VD i Karlshamns AB. Avsevärda förändringar i koncernens struktur har genomförts under Anders ledning och vi önskar honom all välgång i sin framtida gärning. Jan Elmeklo har av styrelsen utsetts till t.f. VD. Jan Elmeklo är också ansvarig för affärsområde Livsmedelsfetters svenska verksamhet. En process har inletts för att finna en permanent lösning på VD-frågan. För vidare information, v.g. ring styrelsens ordförande, Jan Ohlsson, telefon 070-515 69 15. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000526BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000526BIT00220/bit0002.pdf