AAK:s koncernchef genomgår medicinsk behandling

AAK:s VD och koncernchef, Arne Frank, genomgår för närvarande medicinsk behandling som beräknas pågå i ytterligare två till fyra veckor. Efter behandlingen kan en viss rehabiliteringsperiod erfordras innan Arne Frank kan återgå till full tjänstgöring.

Mot denna bakgrund har AAK:s styrelse idag beslutat att utse bolagets finansdirektör, Fredrik Nilsson, till tillförordnad VD under denna period.

För frågor och ytterligare information, vänligen kontakta:

Melker Schörling
Styrelseordförande
Tel: +46 8 407 36 60

Mikael Ekdahl
Valberedningens ordförande
Tel: +46 709 77 72 03

Finansdirektör

Denna information är sådan information som AAK AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 8 maj 2017, kl. 08:30 lokal tid.