AB Volvo ansöker om avnotering från first market på aktiebörsen i Bryssel

AB Volvo ansöker om avnotering från first market på aktiebörsen i bryssel AB Volvos styrelse har beslutat ansöka om avnotering från First Market vid den belgiska aktiebörsen Euronext Brussels. Volvos internationella depåbevis har varit noterade på First Market på Euronext Brussels sedan 1985. Noteringen var ett led i den dåvarande ledningens strävan att öka det internationella ägandet i Volvo. Avregleringen av de internationella kapitalmarknaderna och det ökande utländska ägandet av aktier på Stockholmsbörsen, har dock gjort att noteringen i Bryssel spelat ut sin roll. AB Volvos styrelse har därför beslutat om att ansöka om avnotering av Volvos internationella depåbevis från Frist Market vid Euronext Brussels. I samband med avnoteringen avser Bank Brussels Lambert (BBL) att ansöka om att Volvos internationella depåbevis noteras på en inofficiell lista på Euronext Brussels. 2003-02-07 För ytterligare information kontakta Fredrik Brunell 031-66 11 91 eller Patrik Stenberg 031-66 13 36. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/07/20030207BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/07/20030207BIT00070/wkr0002.pdf