AB Volvo dementerar rykten om flytt av fabrik

AB Volvo dementerar rykten om flytt av fabrik AB Volvo har med anledning av medieuppgifter om en förestående flyttning av tillverkningen av lastbilshytter i Umeå till Blainville i Frankrike, beslutat att gå ut med följande dementi. Uppgifterna, som rapporterats av nyhetsbyrån Reuters, och som videbefordrats av en rad andra medier, saknar helt grund och är rena spekulationer. Volvos fabrik för hyttillverkning i Umeå hör till koncernens mest moderna och har mycket god lönsamhet. AB Volvo har inga planer på att flytta hyttillverkningen från Sverige till Frankrike 2001-11-23 För ytterligare information kontakta: Mårten Wikforss, tel 66 11 27 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/23/20011123BIT00950/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/23/20011123BIT00950/bit0001.pdf