Inbjudan till bolagsstämma

INBJUDAN TILL BOLAGSSTÄMMA AB Volvos bolagsstämma äger rum onsdagen den 9 april 2003 i Lisebergshallen i Göteborg med start kl 14.00. Entrén till Liseberg öppnas kl 10.00 för aktieägare. I Lisebergshallen kommer även ett seminarium att hållas med titeln "Kommersiella fordon och transporter - en bransch i tillväxt". AB Volvo avser ej att ha någon presskonferens med anledning av stämman, men styrelsen kommer att stanna kvar en stund efter stämmans slut för att svara på frågor från medierna. Pressrummet kommer att finnas i anslutning till stämmolokalen. För medverkan vid bolagsstämman krävs anmälan om deltagande. Anmälan kan göras per telefon 020-39 14 50 alternativt 031- 66 00 00, per e-post till agm@volvo.com och per post till AB Volvo Juridik 405 08 Göteborg. Anmälan ska ske senast torsdagen den 3 april kl. 12.00. Välkomna! Med vänliga hälsningar AB VOLVO 2003-03-11 Volvo är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har ca 71 000 anställda, produktionsanläggningar i 25 länder och närvaro på mer än 185 marknader. Volvo omsätter 180 miljarder SEK och är noterat på börserna i Stockholm, London, Bryssel, Frankfurt och på NASDAQ i USA ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/11/20030311BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/11/20030311BIT00230/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/11/20030311BIT00230/wkr0003.pdf Bilaga