Moving the world

Report this content

En sjundedel av all mat som dagligen äts i Europa har någon gång färdats med en lastbil från Volvokoncernen. Om alla Volvobussar i hela världen startar samtidigt transporterar de fler än 10 miljoner människor. Varje dag arbetar 300 000 anläggningsmaskiner från Volvokoncernen med att bygga vägar och byggnader och med att driva gruvor, skogsbruk och jordbruk. Över hela världen finns fler än 200 000 industrimotorer från Volvo Penta, som bland annat säkrar elförsörjningen till sjukhus, flygplatser och bevattningsanläggningar. Varje år flyger 2 miljarder människor över hela jordklotet. Under 2009 levererade Volvo Aero komponenter till över 90 procent av alla tunga civila flygplansmotorer. Med de 2 miljoner ton sopor som Mack Trucks sopbilar fraktar bort varje vecka i USA skulle man kunna bygga en stapel med fulla soptunnor som når till månen. 80 procent av all snö som faller på vägarna i Japan plogas bort med lastbilar från UD Trucks. Jorden runt, dygnet runt, används Volvokoncernens produkter för att hålla samhällen rullande. Ta bort produkterna – och samhället stannar. Vill du veta mer? Gå till Moving the world http://www.volvogroup.com/group/global/en-gb/productsandservices/moving_the_world/Pages/moving_the_world.aspx Under året kommer vi att i ett antal reportage skildra hur våra produkter spelar en viktig roll och gör skillnad på de platser som de används. Prenumerera på artiklarna här mailto:press@volvo.com För ytterligare information, vänligen kontakta Mårten Wikforss, presskontakt, AB Volvo, tel +46 (0)31-66 11 27 Videomaterial för TV- och filmproduktion om Volvokoncernens olika produktionsanläggningar och produkter finns på http://www.thenewsmarket.com/volvogroup. Där kan du ladda ner bildmaterial i form av MPEG2-filer eller beställa det på Beta-kassett. Registrering och beställning av videomaterial är kostnadsfritt för medier.