Ny VD för Volvo Lastvagnar

NY VD FÖR VOLVO LASTVAGNAR AB Jorma Halonen har utsetts till ny chef för Volvo Lastvagnar AB. Han efterträder Tryggve Sthen, som vid årsskiftet tillträdde sin nya befattning som VD för Volvo Global Trucks AB. Jorma Halonen är för närvarande VD för Scanias verksamhet i Latinamerika. -Med sin erfarenhet från ett flertal ledande befattningar, sin branschkännedom och internationella erfarenhet, kommer Jorma Halonen att bli en stark ledare i utvecklingen av Volvo Lastvagnar mot ett mycket kundorienterat företag med tydlig varumärkesprofil, säger Tryggve Sthen. Vid årskiftet bildade AB Volvo det nya lastvagnsbolaget, Volvo Global Trucks AB, efter de amerikanska konkurrensmyndigheternas godkännande av AB Volvos köp av Renault V.I./Mack. Volvo Global Trucks AB kommer att producera och marknadsföra varumärkena Volvo, Renault och Mack. 2001-01-04 För ytterligare information, v g kontakta Tommy Kohle, telefon 031-66 65 17, mobil 0706-76 65 17. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/04/20010104BIT00470/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/04/20010104BIT00470/bit0002.pdf