Optionsprogram till ledande befattningshavare

OPTIONSPROGRAM TILL LEDANDE BEFATTNINGSHAVARE AB Volvo beslutade under 1998 att införa ett rullande optionsprogram i vilket Volvo tilldelar ledande befattningshavare i Volvokoncernen köpoptioner avseende B-aktier i AB Volvo. Den första tilldelningen av optioner genomfördes i maj 1999. Nu genomförs den andra tilldelningen. Priset per option har av UBS Warburg fastställts till 55,75 kronor. Löptiden är fem år och lösenpriset är 320 kronor. Totalt kommer 120.765 optioner att tilldelas cirka 60 personer. Optionerna tilldelas befattningshavarna som en del av deras bonus. 2000-05-02 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT01120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT01120/bit0002.pdf