Stefano Chmielewski ny VD för Renault Trucks

STEFANO CHMIELEWSKI NY VD FöR RENAULT TRUCKS Stefano Chmielewski har utsetts till ny vd för Renault Trucks. Chmielewski är idag marknadsdirektör för Renault Trucks och ingår i företagets ledning. Han tillträder sin tjänst den 1 maj. Stefano Chmielewski kommer även att ingå i Volvos koncerledning och ersätter Philippe Mellier som lämnar Renault för ett arbete som vd för Alstom Transport. Chmielewski har arbetat på Renault Trucks sedan 2001 och har mer än 20 års erfarenhet från lastbilsbranschen. Han har tidigare innehaft en rad ledande befattningar på marknadssidan hos bl a Iveco och Volkswagen. Chmielewski är född 1952 i Italien. 2003-03-12 För ytterligare information och foto, kontakta Mårten Wikforss, 031-66 11 27 Volvo är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har ca 71 000 anställda, produktionsanläggningar i 25 länder och närvaro på mer än 185 marknader. Volvo omsätter 180 miljarder SEK och är noterat på börserna i Stockholm, London, Bryssel, Frankfurt och på NASDAQ i USA ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/12/20030312BIT00080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/12/20030312BIT00080/wkr0002.pdf