Volvo Bussar säljer 91stadsbussar till Tunis

Volvo Bussar säljer 91stadsbussar till Tunis Volvo Bussars affärsregion International säkrade för några veckor sedan ett kontrakt på 91 bussar för stadstrafiken i Tunis. Det tunisiska stadsbussbolaget SNT (Société Nationale de Tunis) och Volvo Bussar har undertecknat två kontrakt, ett för 49 stycken B10MA och ett för 42 stycken B7R 4x2 i standardutförande för stadstrafik. Bussarnas chassier kommer att levereras från Volvo Bussars fabrik i Brasilien före utgången av november. Volvo Bussars importör och karosseritillverkare Setcar-Magrimex börjar sedan tillverka karosserna och bussarna beräknas vara leveransklara till slutkund mellan januari och mars 2004. "Vi tror på Tunisien och landets tillväxtpotential och redan idag är det en av våra viktigaste marknader inom affärsregion International", säger Håkan Sjöberg, försäljningsansvarig för Mellanöstern och Nordafrika. 2003-10-27 För ytterligare information, vänligen kontakta: Christina Fjellman, Corporate Communication, 0739-02 42 80 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00790/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00790/wkr0002.pdf