Volvo får amerikansk order på 227 lastbilar

volvo får amerikansk order på 227 lastbilar Volvos amerikanska dotterbolag, Volvo Trucks North America har fått en order på 227 lastbilar av den amerikanska köttproducenten Tyson Foods, Inc. Ordern gäller den på USA-marknaden nyligen lanserade lastbilen VNL670 och leveranserna beräknas påbörjas under fjärde kvartalet i år. Under den första fasen av leveranserna, som omfattar fjärde kvartalet 2002, kommer sammanlagt168 lastbilar att levereras. Resterande leveranser sker under 2003. Beställningarna gäller den senaste generationen av Volvo VNL670, en lastbil som specialdesignats för den amerikanska marknaden och som utvecklats för att klara de nya och hårdare miljöregler som träder i kraft där den 1 oktober. De beställda lastbilarna kommer att utrustas med Cummins ISX-motorer. Tyson Foods, Inc. är en av världens största köttproducenter med en omsättning på 250 miljarder SEK. 2002-09-17 För ytterligare information, kontakta Mårten Wikforss 031-66 11 27 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/17/20020917BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/17/20020917BIT00560/wkr0002.pdf