Volvo IT bygger lösning för skolor

Volvo IT bygger lösning för skolor Volvo IT utvecklar en lösning för skolor och ger IT-företaget Martinsson ansvaret för marknadsföring och leveranser. Lösningen kallas IT-porten och är baserad på Volvos krav på IT-säkerhet och kontroll över IT-kostnaderna. På skolans datorer installeras bara den programvara som behövs för att logga in till en virtuell IT-miljö för elever, lärare och föräldrar. Alla andra programvaror och data finns på en central server hos Volvo IT i Göteborg, som ansvarar för drift och teknisk support. Även hårdvara, datakommunikation och tillgång till pedagogiska verktyg ingår i lösningen. Skolorna betalar ett fast pris per användare och månad. - Vi slipper krångla med tekniken och får bättre kontroll över IT- kostnaderna, säger Mats Wallin, rektor för Internationella Skolan i Nacka kommun, en skola som nu börjar använda IT-porten. 2003-04-29 För mer information kontakta: Bjarne Solberg, Volvo IT Tel 031-3220537, bjarne.solberg@volvo.com Cecilia Ursholm, Martinsson Tel 0703-711002, cecilia.ursholm@martinsson.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/29/20030428BIT00940/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/29/20030428BIT00940/wkr0002.pdf