Volvo IT skriver kontrakt med Elof Hansson AB

Volvo IT skriver kontrakt med Elof Hansson AB Volvo IT får uppdraget att sköta all IT-drift och teknisk support för Elof Hanssons AS400- och NT-miljöer. Det innebär att Volvo IT ansvarar för att de mest affärskritiska applikationerna finns tillgängliga dygnet runt. - Vi ger Volvo IT förtroendet att bli ny leverantör eftersom de kan våra IT-miljöer och har verksamhet både i Göteborg och i de flesta andra delar av världen, säger Britt-Marie Tidemand, administrativ chef på Elof Hansson AB. Volvo IT har både Volvo och andra företag på listan över kunder. Tjänsterna inkluderar bland annat drift och support för de flesta IT- plattformar, samt SAP-lösningar och product lifecycle management, PLM. - Det unika med Volvo IT är att våra tjänster fokuserar på verksamhetens krav och inte bara på tekniken i sig. Vårt uppdrag från Elof Hansson visar att företag utanför Volvo kan dra nytta av detta, säger Jan Magnusson, försäljningschef på Volvo IT. 2003-02-13 För mer information kontakta: Jan Magnusson, försäljningschef, Volvo IT Tel 031-3220582, jan.f.magnusson@volvo.com Volvo Information Technology AB bildades 1998 och är ett helägt dotterbolag till AB Volvo. Inom IT-drift, SAP-lösningar och Product Lifecycle Management har Volvo IT unik kompetens. Utöver infrastruktur, drift och applikationer, säljer Volvo IT även konsulttjänster, utbildning och support. Volvo IT omsätter mer än 5,5 miljarder kronor och sysselsätter totalt cirka 4300 personer i Europa, Nordamerika, Sydamerika och Asien. Bland kunderna finns Volvokoncernens bolag, inklusive Renault Trucks och Mack Trucks, men även Ford-ägda Volvo Personvagnar, Nobel Biocare, ASSA ABLOY, Gambro och Kongsberg Automotive. För mer information besök vår webbplats www.volvo.com/it . ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/13/20030213BIT01020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/13/20030213BIT01020/wkr0002.pdf