Volvo IT tecknar avtal med Ford

Volvo IT tecknar avtal med Ford Volvo IT skriver för första gången ett ramavtal direkt med Ford Motor Company. Avtalet tecknas med Ford Motor Company i Köln och innebär att Volvo IT blir en utvald leverantör av konsulttjänster under åren 2004-2005. - Att Ford väljer att inleda en affärsrelation direkt med Volvo IT är positivt för oss eftersom vi vill vidareutveckla relationerna med både Volvo Personvagnar och andra bolag inom Ford-koncernen, säger Christina Eide, ansvarig för Volvo IT:s affärer med bolagen inom Ford Motor Company. Volvo IT är AB Volvos och Fordägda Volvo Personvagnars största IT- leverantör. Bland Volvo IT:s kunder finns även andra industriföretag. Tjänsteutbudet inkluderar bland annat product lifecycle management (PLM), SAP-lösningar och IT-drift. 2003-12-15 För ytterligare information, vänligen kontakta Christina Eide,Global Account Manager, Volvo IT Tel 031- 661095, christina.eide@volvo.com Håvard Ask, affärsstrateg, Volvo IT Tel 031- 3220873, havard.ask@volvo.com Volvo Information Technology AB bildades 1998 och är ett helägt dotterbolag till AB Volvo. Inom Product Lifecycle Management (PLM), SAP-lösningar och IT-drift har Volvo IT unik kompetens. Utöver infrastruktur, drift och applikationer, säljer Volvo IT även konsulttjänster, utbildning och support. Volvo IT omsätter mer än 5,5 miljarder kronor och sysselsätter totalt cirka 4300 personer i Europa, Nordamerika, Sydamerika och Asien. Bland kunderna finns Volvokoncernens bolag, inklusive Renault Trucks och Mack Trucks, samt Ford-ägda Volvo Personvagnar, Nobel Biocare, Gambro, Södra Skogsägarna och Elof Hansson AB. För mer information besök www.volvoit.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/15/20031212BIT20490/wkr0001.pdf