Volvo IT tecknar avtal värt 70 miljoner

Volvo it tecknar avtal värt 70 miljoner Volvo IT får uppdraget att förvalta och utveckla Fordägda Volvo Personvagnars globala kundordersystem. Avtalet gäller till och med 2005 och är värt totalt 70 miljoner kronor för Volvo IT. Affären innebär att Volvo IT ansvarar för förvaltning och utveckling av fem affärskritiska system som är nödvändiga för att den kundorderstyrda produktionen av personbilar skall fungera. - Vi är glada att Volvo Personvagnar väljer att långsiktigt utveckla affären med Volvo IT. Affären ligger helt i linje med vår långsiktiga strategi att utveckla relationerna med Volvo Personvagnar och Ford-koncernen, säger Christina Eide, ansvarig för Volvo IT:s affärer med bolagen inom Ford. Volvo IT är Volvokoncernens och Fordägda Volvo Personvagnars största IT-leverantör. Bland kunderna finns även andra globala industriföretag. Tjänsteutbudet inkluderar bland annat IT-drift, SAP-lösningar och product lifecycle management, PLM. 2003-04-24 För mer information kontakta: Christina Eide,Global Account Manager, Volvo IT Tel 0708-667095, christina.eide@volvo.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030423BIT01390/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030423BIT01390/wkr0002.pdf