Volvo Lastvagnar i Nordamerika får stororder

VOLVO LASTVAGNAR I NORDAMERIKA FÅR STORORDER Volvo Trucks North America har tecknat ett avtal med Covenant Transport Inc, Chattanooga (Tennesse), om leverans av upp till 500 Volvo VN. Covenant är ett av USA:s största transportföretag och leveranserna kommer att ske under tredje kvartalet 2003. Nya Volvo VN, som lanserades i augusti förra året, har fått ett mycket gott mottagande på den nordamerikanska marknaden. Den nu aktuella ordern avser Volvo VN670 med sovhytter och Cummins ISX-motorer. 2003-05-23 För ytterligare information, kontakta Claes Claeson 031-66 39 08 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/23/20030523BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/23/20030523BIT00550/wkr0002.pdf