Volvo Lastvagnar och Volvo Construction Equipment tecknar avtal med Serbiska byggnadsministeriet

volvo lastvagnar och volvo construction equipment tecknar avtal med serbiska byggnadsministeriet Volvo Lastvagnar och Volvo Construction Equipment har tecknat en avsiktsförklaring med det serbiska byggnadsministeriet avseende leverans av drygt 100 lastbilar och anläggningsmaskiner. Det totala värdet på affären uppgår till 120 MSEK. Fordonen skall användas över hela Serbien för att bygga upp det serbiska vägnätet. Avsiktsförklaringen avser Volvo FM12 anläggningslastbilar samt grävmaskiner, hjullastare och väghyvlar. - Ordern är viktig för oss eftersom den innebär en inbrytning på en viktig marknad, men också för att den visar hur vi kan ta affärer genom gemensamma insatser av de olika affärsområdena inom koncernen," säger Leif Johansson, vd för AB Volvo. 2002-06-25 För ytterligare information kontakta Claes Claeson, Volvo Lastvagnar 031-66 39 08, 0708-36 39 08 eller Klas Magnusson, Volvo Construction Equipment +32 475 57 62 14 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/25/20020625BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/25/20020625BIT00240/wkr0002.pdf