ABB meddelar att Martin Ebner avgår ur styrelsen

ABB meddelar att Martin Ebner avgår ur styrelsen 2002-10-15 - ABB:s styrelse meddelade idag att en av dess medlemmar, Martin Ebner, har lämnat styrelsen med omedelbar verkan. ABB säger att Ebner hänvisade till personliga skäl för sitt beslut. "Jag vill tacka Martin Ebner för sitt arbete i styrelsen och för sitt bidrag till ABB," säger ABB:s ordförande och koncernchef Jürgen Dormann. Ebner har varit medlem av ABB:s styrelse sedan 1999. ABB (www.abb.com) är ledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för energiföretag och industrier. ABB-koncernens bolag verkar i mer än 100 länder och har ungefär 150 000 medarbetare runt om i världen. [REMOVED GRAPHICS] ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/15/20021015BIT00250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/15/20021015BIT00250/wkr0002.pdf

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är en teknikledare som driver den digitala omställningen av industrier. Med över 130 år av innovation har ABB fyra kundfokuserade, globalt ledande affärsområden: Electrification, Industrial Automation, Motion samt Robotics & Discrete Automation som stöttas av den digitala plattformen ABB Ability™. ABB:s verksamhet Power Grids kommer att avyttras till Hitachi under 2020. ABB verkar i över 100 länder och har ungefär 147 000 medarbetare. www.abb.com